Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet? Det var jo i lange perioder mye styr i media om at de overbooket mange, og flere ble flytta til andre sykehus når fødsel var i gang. Hadde vært greitt å vite om det fortsatt er slik..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har også lurt på dette da jeg har fått plass på Ullevål og egentlig tilhører Ahus. Men jeg har vært i kontakt med Ullevål 2 ganger pga spml om premature rier, og har fått komme inn der uten spørsmål. Det jeg har hørt er at det kom så mye klager på dem pga at de konsekvent avviste alle som hørte til andre sykehus, og at de brøt loven om fritt sykehus valg. Dermed har de lagt om praksisen. Så hvis du ringer nå og sier du skal føde og blir sendt et annet sted, så er det fordi de faktisk ikke har plass og det er sikrere for deg å dra et annet sted.

Skrevet

Vet ikke sikkert, men mener å ha hørt at de har "justert ned" kapasiteten litt i forhold til før. Slik at de i utgangspunktet sier ja til færre og avviser flere når man søker om fødeplass...Det har i hvertfall ikke vært snakk om noen spesielle problemer med plassen der i det siste.

Skal på Ullevål selv, og håper veeeeeeldig at det ikke blir noe tull. Vil vil vil på barselhotell!

Men, man vet jo aldri, det kan jo være tjåkfullt når man skal føde uansett, de der små knøttene bryr seg jo ikke akkurat om hvilken termin man har...

Skrevet

Er visst ikke helt oppe og står ennå.. Venninna mi skulle føde der for to uker siden, og måtte istedet kjøre helt ut til Bærum med rier hvert tredje minutt fordi det var overbooka på Ullevål.

Skrevet

Jeg var på omvisning på Ullevåll på tirsdag, og da ble bl.a. dette med fødekaos tatt opp. Jordmora som var der sa at generelt så er ikke dette et problem lengre, men det er jo selvfølgelig ikke noen garanti. Det virket iallefall ganske stille på fødestua når vi var der, og hun forsikret oss om at de prøver så godt de kan å få plass til oss på Ullevåll, både avd A og B, før de evt sender oss videre til A-hus eller noen andre sykehus. Det ble også påpekt flere ganger hvor viktig det er å ringe før man kommer, slik at de får organisert fødeplass etc. Så vi får bare krysse fingrene om at det ikke blir noe tull når vi kommer dit!!

Skrevet

Jeg går til tre jordmødre som jobber på Ullevål og har fødeplass der på føde B i august. Når jeg var hos jordmor igår spurte jeg henne, det har vært vanvittig pågang der hele sommeren. Hun sa at det var veldig sjelden de måtte henvise folk som hadde fått fødeplass der videre til A-hus. Pasienthotellet har vært en del fult i sommer, men som oftest får man plass der i hvert fall andre natten. Hun sa også at flere av de som ikke har fått plass ved hotellet med en gang velger å reise hjem etter 6-8 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...