Lille Trille 2015 Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Hei på dere vise damer:) Jeg var hos legen i går og måtte ta en ekstra blodprøve de skulle sende inn. Hvis jeg ikke hørte noe var alt ok - hvis ikke tok de kontakt.... Blodprøve ble tatt pga at det viste tegn til sukker i urinen....fikk liksom ikke noe svar på hva det kunne være....har dette noe med svangerskapsforgiftning å gjøre?? Håper på svar..... Ellers var alt fint - jern, blodtrykk, baby snudd seg med hodet ned men ikke festet enda, ser fortsatt ut til å bli jente, og vekt og fosterlyd var fin. Mye aktivitet i magen, så håper alt er ok...
prøvekluten+3små Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 kan være tegn på svangerskapsdiabetes kasnkje? MEN..jeg har og hatt utslag på sukker i urinen,og i mitt tilfelle kom det av ca en kg druer jeg hadde spist kvelden før..hehhe;o) så du kan jo tenke på hva du har hatt i deg tiden før du tissa på glasset,så kan det vel hende svaret kommer av seg selv;o)
kisso Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 I utgangspunktet betyr det at nyrene dine ikke tar seg av sukkeret som du spiser på den måten det skal, dermed kommer det ut i urinen. Det som legene er redde for når det er sukker er først og fremst svangerskapsdiabetes. Hvis du har sukker neste gang også vil du sannsynligvis måtte ta det som heter sukkerbelastning. Da må du drikke glucoseoppløsning og måle blodsukkeret før og to timer etter du har drukket. Når man skiller ut sukker i urinen tar som regel baby til seg mer sukker også og da blir babyen ofte det man kaller en sukkerbaby, ofte litt store babyer i vekt. Nå skal du ikke bekymre deg over det enda, for det er vanlig at man er litt mer følsom for sukker når du er gravid enn ellers, du kan f.eks skille ut sukker hvis du spiste noe snop på kvelden før eller kake og lignende. Jeg har hatt sukker hver eneste gang nesten, og vært på belastning som likevel var negativ så det er hvertfall ikke diabetes. Dette skjedde også mitt første svangerskap, da ble babyen min født 4500g stor og han hadde veldig høyt blodsukker når han var født, men det var ikke noe alvorlig for det, han var bare litt sløv... Nå har jeg egentlig skrevet mer enn jeg burde sikkert, men dette fordi jeg er så vant med det sukkergreiene... Sannsynligvis er nok alt helt i orden med deg, men godt å ha kontrollen;) Lykke til.
Lille Trille 2015 Skrevet 2. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2007 Tusen takk for svar fra dere begge - har hatt litt sukker i urinen de fleste gangene, men nå sendte plutselig legen inn ekstra blodprøve for å sjekke så da begynte jeg å lure litt... Men slapper av og venter på et evt. svar - hvis jeg ikke hørte noe så var alt ok. Godt å kunne få svar på ting man lurer på innpå her iallfall:) Takker og bukker;)
smy & prompegrisen Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 De ville vel sjekke blodsukkeret ditt siden du har hatt litt sukker i urinen. Hvis blodsukkeret ditt er for høyt i tillegg til sukker i urinen kan det være et tegn på svangerskapsdiabetes, og da blir det vel flere tester på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå