Gå til innhold

hvem kan egentlig søke om keisersnitt???:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

j har en kronisk fordøyelsessykdom som forvolder meg store magesmerter...blir lissom verre under svangerskapet, fordi alt nå presses helt sammen.....d som ofte skjer i frobbindelse med denne sykdommen, er at hvis man har hyppige "utbrudd" fjernes deler av tarmen, og ofte får man utlagt tarm en periode. . greia er at d kan være viktig for å rett å slett beholde endetarmen -å hvis j sprekker veldig langt under fødselen, kan jo den bli ødelagt...

har selvsagt hatt timer på sykehuset å snakka om dette, men har lissom ikke hørt noe om at j kan søke??? hvis sykdommen min blusser opp nå mot slutten, må j selvsagt ta KS men hvis ikke ser de helst at j føder vaginalt...fint å flott d, men er faktisk litt redd for å ødelegge noe helt.....hvis j noengang må legge ut tarmen og endetarmen min er ødelagt, får jeg da sikekrt ikke lagt den inn igjen ?? ekkelt...

beklager fokuset på baken min, hehe ;o)

blir litt ironisk av sykdom ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem som helst kan søke om KS, det er opp til sykehuset om de innvilger det eller ikke. Men det ser jo ut som du har en veldig god grunn til å få det da. Ta en titt på keisersnittdebatt-sidene her inne så får du masse info.

Lykke til!

Skrevet

yezz d kan j gjøre :o)

takk for tips! :o)

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at du er bekymret for dette, for utlagt tarm er ikke noe man ønsker seg til jul akkurat. Når det ersagt så er vel sjansen for at endetarmen skal sprekke veldig liten? Tenkte med en gang at du snakket om crohn's sykdom eller kanskje ulcerøs collitt?

Ved ulcerøs collitt er det vel alltid tykktarmen og endetarmen som er "problemet" i utgangspunktet, så kanskje du har større sjanse enn andre for at den sprekker?

Vil bare trøste deg litt med at total ruptur ikke er så vanlig, og jeg tror det er sjeldent at selv de som revner helt får utlagt tarm (altså at endetarmen blir helt ødelagt)..? Usikker på om du er mer utsatt, eller om du "bare" er mer redd for dette siden du muligens har hatt midlertidig utlagt tarm tidligere?

Uansett.... Jeg synes du skal ringe jordmor/lege og høre. De vil sikkert henvise deg til samtale på sykehuset:) Det er mulig du vil gå under kategorien "fødselsangst", men siden du har en kronisk tarmsykdom tror jeg du vil møte mer forståelse og også få det "godkjent" :)

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...