Gå til innhold

Jeg skal aldri flytte mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er totalt sjokkskadet av flytterotet mitt, og er nok den verste Pack rotta i verden!!

Vi startet å pakke i esker for lenge siden, men lite ante jeg hvor mye vi egentlig hadde...

Yardsale kvittet oss med MYE,men langtifra nok....

Vi leide en flyttebil,og fikk den søndagen. Pakket den fort full, og kastet minst 10 søppelposer med rusk og rask (ødelagte leker,og alt mulig rart..klær som ikke er bra nok til å gies bort og jeg aner ikke hva...)

Fatter ikke det går an å ha så mye skit!!!!!!!!!!!!!!!

Så hadde vi pakket full flyttebilen, og minivanen min. Pluss den digre boksen på taket av minivanen.

Fortvilelsen var stor; fremdeles MYE igjen i huset!

Ringte leiebilfirmaet,og fikk bestilt en tilhenger(!!!) til å ha bak flyttebilen.... Den ble fylt opp temmelig fort...og fremdeles var det ting som var igjen!

Da var jeg så fortvilet at jeg gikk på badet (som var skrubbet rent og pent og tømt for saker), og tok meg tid til en skikkelig gråtetokt! Gråt og gråt stille og fortvilet over hvor uorganisert jeg er,og at vi ikke engang fikk til å pakke med alt vi hadde...

Jeg hadde vondt i magen...rot,rot,rot...

Vi skulle vært ute av huset klokka 14:00 etter egen beregning, men nå var klokka blitt så mange,at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre...

Vi begynte å sette ut gratis møbler,ting,kjøkkenutstyr,dyre fine glass, osv osv på plena. Digre FREE-plakater på bordene...og jeg var nå så lei meg fordi vi var bak skjema, at jeg følte meg nær nervøst sammenbrudd!

Hadde ei dame fra jobben på besøk,med jentene sine på 8 og 10 år, men de var bare i veien. Null hjelp å få. Bare mas om hva hun kunne få som jeg ikke trengte, og "when does the pizza come?" grrrr!!

Sønnen min på 21 var god hjelp, og likeså datteren på 19.

15åringen ble barnevakt for minsten, og vi prøvde febrilsk å få ting stappet inn i minivanen,i den aller minste lille krok..Mannen lå på gulvet mye av dagen,med hodet på tre puter,for han hadde "så vondt" Og det hadde han jo....men frustrerende for meg å se på...

Så står barnevogna igjen, når vi endelig bestemte oss for at nok var nok.

"Vi MÅ ha med den!" Sa jeg Så den blir bundet fast på taket,bak boksen...uff, for et styr!

Stakkars lillemann satt der i bilen med gitaren min rett ved siden av seg, samt digre sekker med klær og utstyr, og jeg føler meg som en vaskekte tater av et eller annet slag,med bilen full av husgeråd!

Så måtte vi dra...for det begynte å bli mørkt.

Gjør en avtale med datteren på 19 om at hun skal gjøre ferdig kjøkkenet og gangen (rot!), og at 21 årige sønnen min skal gå over alt senere, og for det skal jeg sende penger til dem når jeg hører fra husverten at det ble en bra jobb til slutt ang rengjøringa.

Jeg hadde selv sørget for at alle andre rom var tømt til minste lille rusk, og shina opp.(inspeksjonen min etter de andres rengjøring var iallefall A+,og håper husverten mener det samme)

Jeg var så fortvilet i går,at jeg nesten klappet sammen....noe så fælt å flytte,og ikke ha plass til å ta med seg alt man har!

Jo,man kan leve med lite, men her måtte jeg gi bort halve kjøkkenet mitt til fremmede, så jeg håper de som tok det har god bruk for det.

Møblene likeså...

Datteren på 15 stortutet fordi hun var så lei seg over å dra fra vennene og spesielt kjæresten sin. Ikke enkelt!(nå går det fint med henne,da)

Vi dro omsider, og fant et motell bare 1 time unna. Måtte jo sove.

Jeg sovnet, men våknet klokka 2 på natta. Da var det brått slutt på søvnen....for nå begynte jeg å tenke på alt vi ikke hadde fått med oss av bilder,ting av sentimental verdi, osv osv.

Passene våre...!!Tenkte jeg brått. Ble de med???Potta til småen?Bildene av ungene da de var små???Kjøkkenknivene??Knivkvesseren??Saksekvesseren?????yndlinsskjorta mi??Bunaden?Hvor ligger bunadsølvet????

Jeg måtte tilslutt si "Kjære Gud,la meg slippe å tenke sånn,for jeg blir gal av alle de rotete tankene mine om alt styret og alt vi ikke fikk med oss!"

Sovnet da tilslutt på morgenkvisten...

Nå sitter jeg på Days Inn i Pensyllvannia. Og føler meg litt bedre. Det gjør alle de andre også.Vi er bare halvvveis på veien til Nord Karolina.

Egentlig burde vi bare tatt med KUN 1 tannbørste hver,tannkremtuben og et klesskifte. That's it!

Hvorfor samler vi på så mye skit???

Sukk........................

Og flyttebilen skal egentlig leveres inn klokka 11 i morgen tidlig. Men det driter jeg i akkurat nå!

Jeg skal gå og dusje meg,og etterpå sove. I natt skal ikke tankene få plage meg!

Har hørt det går fortere å pakke UT av en flyttebil,enn inn. Og jeg håper de som sa det har rett!

Stresset? Jeg???Langtifra ;o)

Klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj... Håper roen senker seg snart :=)

Skrevet

Stakkars deg, vil bare sende deg en god klem jeg, høres ut som om du trenger det!!

Dette med flytting er ikke enkelt, så jeg kan tenke meg følelsene dine når du er i tvil om du har fått med deg alt du burde...

Men det ordner seg, opp med hodet!!!

Klemmer er avsendt:-))))

Skrevet

Huff. Høres utrolig slitsomt ut. Og jeg er nok som deg. Vil ha med ALT. Og klarer ikke å kaste så mye. Men, når du har kommet deg på plass, får vi håpe det er svæææært lite du savner :) Er sikkert også ting du aldri kommer til å huske at du faktisk hadde, om du ikke skulle se det tilfeldigvis på et bilde e.l. Så det er da man skjønner at man faktisk ikke trengte det alikevel. Håper alikevel at du har fått med deg det viktigste (utenom familien), og at du får erstattet materielle ting som kjøkkenutstyr o.a. etterhvert.

Lykke til på resten av veien/reisen og innflytting og greier :)

Skrevet

Huff da.. Håper resten av turen går bra, og at når du pakker opp så finner du alt du skal ha med! Så flinke unger du har da! De burde få en rose hver alle sammen!

Skrevet

uffda. høres ikke noe særlig ut. du har nok fått med deg det aller viktigste vil jeg tro. i det minste. er utrolig hvordan man binder seg til ting, man har minner og forskjellig som gjørat vi bare må ta vare på det. samtidig bruker man jo ikke halvparten av det og man skaffer seg raskt nytt.

håper flyttinga di blir bra selv om det er stressende. du får ta en time-out innimellom og senke kravene. lykke til videre

*klem*

Skrevet

Å synes litt synd i deg nå. Skjønner ikke hvorfor vi er slike samlere. Jeg har et helt loft på 80 kvm, og det er stappfullt. Må begynne å kaste snart (trenger jeg f.eks. lærebøker som er 10 år gamle:-))

Skrevet

Ja,da var vi klare til å ta fatt på de neste 8-10 timene i bil.

Vi har walkie talkie mellom flyttebilen og minivanen, så vi får holdt kontakten. Og det har vært bra,for det er steder man kan miste hverandre i trafikken. Lett det,når det begynner å bli mange felters vei,og alle kjører 120 kmt.

Stresser mindre i tankene nå,og tror faktisk at det er ting jeg kan klare meg uten. Huff...men det er en ting jeg VET ermed, og det er det alller siste brevet mormor skrev til meg før hun døde; i 1978.

=) Man kan ikke kaste riktig alt når det gjelder gamle ting.

Da får dere ha en god dag videre =)

Her skal det spises frokost. Om bare de 3 andre kan stå opp! Kun meg og lillemann som er oppe.

Hver gang jeg ser en annen leieflyttebil på veien, tenker jeg "lurer på om de også har med seg like mye skit som meg?"

;o)

Skrevet

Åi åi åi, Northernlights... Jeg føler så med deg!!! Jeg er akkurat likedan selv nemlig, og jeg har flyttet tuuuuuuuusen ganger og er like håpløs enda!!! Sånn som du beskrev de siste timene har jeg det HVER gang jeg skal ut å reise.... *rødme* og jeg reiser MYE ;-))))

Uff, haaater å flytte! Værste som kan skje meg!

Men nå er det bare å tenke fremover, Northern, ting ordner seg ;-) KLEM og fortsatt god tur til ditt nye hjem!

Skrevet

Sender deg en diger klem Northernlights... Kjenner meg saa absolutt igjen. Vi er i North Carolina naa etter vaar flyttesjau. Heldigvis slapp vi aa pakke alt selv, og alt er med. Men her leter vi etter alt enda i huset. Vi har garasjen full av esker enda, og leter etter smaating.

Jeg kan berolige deg med at det er mye fortere aa pakke ut av flyttebilen, men saa blir det tregt igjen saa fort du skal pakke ut av esker og poser.

Ha det fint i PA, og god tur til NC. Jeg sender en e-mail til deg senere.

Klemmer fra NC damen

Skrevet

Da var vi fremme. To overnattinger, og kom fram i går kveld klokka 19:00, og jeg var bestemt på at flyttebil med henger skulle tømmes før jeg fant senga.

Det tok 3 timer....men nå er iallefall alle tingene ute,og fyttebilen levert tilbake.

Minivanen er fremdeles full, men jeg har ikke orket rett og slett.

Det her gjør jeg aldri igjen...

Svigerforeldrene er her fremdeles, men de skal flytte så snart de får tak i et annet sted å bo.

Skal ikke kaste dem ut, men....det hadde vært godt å vært litt herre i eget hus,da.

Jeg tror jeg kommer til å like meg godt her=)

Folk er trivelige og høflige, og i dag har jeg vært å skrevet under papirer på nyskolen til 4.klassingen min.

Mye å gjøre av det praktiske...men vi tar en ting og en dag av gangen.

Ville bare la dere vite alt er bra,og at vi er fremme.

Skrevet

Ja,enten må jeg bli mere organisert, eller så må jeg lære meg å leve med å være verdens verste pack-rat...

:-D likevel godt å høre at andre er litt sånn også!

Skrevet

Uff,føler med deg.Har nettopp flyttet selv vi og det er noe herk!!Deilig når man begynner å komme i orden da:)Får håpe at dere vil trives da:)

Skrevet

Godt å høre at dere har kommet vel fram, da er dere iallefall så langt.

Lykke til videre!!

Skrevet

Så lenge svigerforeldrene mine bor her samtidlig, blir det ikke orden, nei..

Jeg er egentlig veldig tålmodig med eldre mennesker, men svigermor...huff, jeg orker ikke masinga.

=)

"what will we have for dinner tonight?" klokka 7 på morgenkvisten, det er litt slitsomt hver dag. Og "what are you eating?" om jeg putter noe i munnen.

Men vi skal nok overleve =)

Og jeg skal hjelpe dem å finne leilighet ;o)

OG pakke!

De kan jo bare ta over alle eskene våre.

Og jeg håper hun husker ta med seg alle stråhattene sine som henger på veggen. hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...