Gå til innhold

ang. mamma'n til en stor og en liten

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå syns jeg hun har fått mye ufortjent dritt etter seg altså!

hun har sine meninger, og står for dem! hun tar seg tid til å forklare, og hun viser respekt til dem hun svarer! hun holder seg saklig, selv om hun får mange fjortis-kommentarer som ikke hører hjemme noen plass!!

jeg syns mamma'n til en stor og en liten virker som en fornuftig og reflektert dame! jeg syns hun er kjempeflink til å holde hodet kaldt, og svare voksent og gjennomtenkt hver eneste gang jeg har lest et svar fra henne!

uansett, så er det bra vi har forskjellige meninger her inne, og at vi deler dem med hverandre fordet! hvis ikke hadde det vært drittkjedelig å være her!

stå på mamma'n til en stor og en liten! du har mye fornuftig og interessant å komme med :o)

puuhh, det var godt å lette på trykket :oD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes kanskje hun får mye ufortjent dritt, men mye av det er også berettiget.

Jeg har selv veldig sansen for henne, inklusive NOEN av meningene hennes, på andre felter er vi dypt ueninge.

Men hun har en tendens, kanskje uten viten og vilje, til å virke nedlatende og bedrevitende, noe som igje irriterer på seg andre.

Men hun har bedret seg en del i forhold til hvordan det var til å begynne med og jeg er av den tro at dersom hun ikke hadde kommet tilbake så ville fremdeles småtroll vært klin dødt og kjempekjedelig, slik det var i lange perioder mens hun var borte.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hmmm...kan ikke si at hun holdt seg særlig saklig eller respekterte meg da hun sa at jeg var liten i hodet og lå på et lavere nivå enn henne.

Skrevet

Det var vel du som var usaklig først? Veldig rart argument du hadde og, det m bilkjøring, blir som å si at fordi noen ikke lar ungene bruke trampoline så kan de heller ikke bade, begge deler er jo litt farlig, men kan ikke sammenlignes, den sammenligningen din var like søkt.

Skrevet

For å være helt ærlig tror jeg hun sliter med selvfølelse, men internett er et sted hun "hevder" seg og kan gjemme seg bak anonmymiteten. Hun refererer jo kun til eksperter før hun tør å ta en eneste avgjørelse.......kunne sagt mye, men tror hun er ekstremt usikker på seg sjøl og fremstår som en selvsikker dame osv...men det skinner ganske så lett gjennom at her er det smuler i posen. Har ikke vært lenge nok til å kjenne henne fra før, men hun er også underholdende i hennes svart/hvitt tenking...

Kan være enig i mye hun skriver, men også dypt uenig i annet...

Skrevet

Jeg har ikke lest alt hun har skrevet, men "skummet" gjennom mye! Akkurat hva du viser til her, kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har lest det enda. Men det jeg har lest, har jeg ikke blitt provosert av på noen som helst måte, jeg syns hun mener mye fornuftig, og det ville jeg dele med dere her inne :oP

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hva var usaklig med mitt innlegg?

Hun skrev: Er en skinnhellig fordi en vil ta ansvar for ungen sin,at en elsker barnet sitt ønsker å ta vare på det,gjøre det som er til det beste for det og ikke utsette det for ting det kan bli skjermet for.

Jeg svarte med: Så du kjører selvsagt ikke rundt i bil med barna dine, og de skal vel aldri få lære å sykle heller.

Da kommenterer hun at mitt utsagn var fjortissnakk. Hvorfor det? Jeg bare kommenterte andre ting en kan skjerme barna sine for, og sammenligningen blir jo ikke søkt siden bilkjøring og sykling innebærer en risiko det også.

Skrevet

Hun må gjerne ha meningene sine for min del, MEN..... Hvorfor MÅ hun messe om den samme tabellen hver eneste dag. Finnes vel ikke en bruker her inne som ikke har sett den. I hvert eneste innlegg som har med barnevakt e.l å gjøre så skriver hun. Hver eneste gang. Og er jo så påståelig på det også. Greit, hun syns at den "tabellen" er riktig. Hun må gjerne følge den, men hun må også forstå at andre ikke gjør det.

Jeg syns også at hun skaper liv her inne, og det må hun gjerne fortsette å gjøre. Digger ikke dama, men misliker henne ikke heller. Er bare litt uenig med henne til tider. Men vi deler også syn på ting. Og veldig koselig at hun har startet sånne koselige tråder....

Dagens fra moi!

Skrevet

Hun bruker gjerne ord som, man kan, man skal, man må....Dette vitner ikke om noen som er åpen for flere meninger....Når noen forteller meg hva jeg kan og hva jeg skal og hva jeg må gjøre med bebien min for og ikke være en dårlig mor, så blir jeg litt irritert....Helt greit at hun har sine meninger, og hun er nok en god mor for sine barn, men ikke alt er så sort/hvit som hun skal ha det til...Livet består jo av en million nyanser av grått.....

Skrevet

Helt enig med HI:

Det er mange her som er utrolig mye dårligere til å diskutere.

Jeg syns å riga sitt eksempel var teit. Orket ikke kommentere det i går fordi jeg så hvor vanskelig hun hadde for å forstå det.

Skrevet

Nå er det vel like mye andre her inne som tar opp temaet som mamma'n til en stor og en liten... Mange av gangene hun "blander seg" i en tråd om temaet, er det for å prøve å forsvare seg mot kritikk fra andre.

Skrevet

Som jeg har sagt mange ganger og som også ka-ping sier,det er ikke alltid jeg tar opp disse tingene.

En annen ting,når folk spør hva en synes om lange fravær med små babyer,er det jo tydelig at de ikke har fått med seg den listen og da gir jeg dem den.

En tredje ting,som jeg også har sagt mange ganger.Siden det blir så enormt blest om det jeg sier,og blir laget tråd på tråd om dette,viser jo at folk i grunnen tenker over hva jeg sier og jeg håper og tror at der er de sjelene her inne som ser at en ikke kan levere i fra seg en lite baby på overnatting,flere ganger i måndene.De ser dette og derfor blir forbannet på meg,for hvis de ikke bare skal innrømme det inderst inne,at der er noe i dette,virkelig si ,ja,det må jo være noe i dette,så mister de mye av sin frihet.

Det er alikvell godt å se at noen tørr å si slik som HI gjør og ikke bare skriver en pm til meg,og gir støtte der.Mye bedre at det gjøres her,slik at andre kan se at andre faktiks mener at jeg er saklig,selv om de kanskje ikke er enig med meg.

En sa at jeg nok var en veldig usikker person,men gjorde meg sikker her.Vel i enkelte situasjoner kan jeg nok være veldig usikker,men når det gjelder det å være mor,er jeg utrolig sikker på meg selv,Har fått så mange tilbakemeldinger på at jeg gjør det riktige i forhold til mine barn,at der er jeg ikke usikker i det hele tatt.Der har jeg enorm selvsikkerhet.

Grunnen til at jeg har fått tilbake meldinger på at jeg er en god mor og gjør det riktig er at han som er far til min skjønne prinsesse,ønsket å gjøre livet mitt til et helvete,da jeg ikke ønsket et forhold til ham lengre.Kort tid etter at vi hadde gått fra hverandre,begynte han å legge inn bekymringsmeldinger til bv og jeg måtte jo bare stille opp på undersøkelser.De sa til meg at de ikke kunne skjønne bekymringen far satt med,men at de ofte hadde sett sik,for å hevne seg.De har også sagt at jeg er en god mor og setter mitt barn foran meg selv.

Etter å holdt på slik en ørten ganger uten å komme noen vei,gikk han til retten for å få omsorgen,og han tapte,gikk igjen og tapte gikk igjen,da ba vi om sakkyndig i saken.Der ble satt inn sakyndig og det var bare ros fra hans side om hvor god mor jeg er.Så der er selvtilliten min på topp.Trenger vel ikke å si at han tapte den saken også.

Så nå vet dere hvor jeg står som mor.Litt kjekt å få skryte av seg selv litt også.

Skrevet

Hei igjen. Hvordan er forholdet til far til datteren din idag? Har han "gitt opp" nå som hun har blitt tenåring, eller gir han deg pes ennå. Har ei venninne som var i samme situasjon for noen år siden - datteren hennes er 14 nå...og han gir seg søren ikke. Lager bråk for ikke noe, ennå datteren er lite hos han fordi hun rett og slett nekter. Hver gang venninnen min kjøper seg noe nytt, så har han merkelignok fått det med seg og lager et sant "helvete". Hun er flink til å le av det og overse, men så klart så får jo 14-åringen dette med seg og blir såret av dette. Ikke så lett å skåne henne fra alt som blir sagt og gjort mellom disse to foreldrene da hun er såpass stor. Han kan også troppe opp på døra helt uanmeldt og skjelle ut mor (venninnen min) for de merkeligste ting.

Nesten rart de en gang var kjærester og klarte å lage barn sammen.....men tror brudd kan få frem det verste i enkelte. Vi rundt er bare spent på når han blir voksen.

Skrevet

Kjære HI, kjære mamma til en stor og en liten en, kjære dere andre.

Jeg er også enig i at mam t st...får mye ufortjent pes for her er det faktisk lov å ytre sine meninger, og de som ikke gidder å diskutere kan bare overse alle innlegg som ikke er av interesse. Mamma til en st.. tåler å få tilbakemeldinger - det ser jeg for hun er kjapp med å argumentere igjen. Det som ikke er fullt så bra er all personhetsen!!!Idiotisk.

På en måte så skjønner jeg at personer kan gå av skaftet. På spørsmål om en mamma kunne reise fra barnet sitt på 7 mndr en helg, ja dette er kokt ned, mente hun at det burde hun ikke gjøre for barnet kunne få depresjoner senere i livet. Sånt synest jeg ikke noe om...hva med de mødrene som får dette til svar? Vranglære?

Skrevet

Forholdet til dattere min er helt greit det.litt preget av faren.Det gikk en tid hun ikke hadde kontakt med ham,fordi bv nedlad forbud om at han skulle ha henne.Så da måtte jeg jo rette meg etter det.

Etterhvert som hun ble større fikk de bedre kontkat igjen og han har klart å gi henne dårlig samvittighet fordi at hun ikke hadde kontakt med ham i en del år.Hun er alikevell glad i meg og har i det siste understreket at jeg er en god mor og at hun er glad hun har hatt meg.At hun vet at jeg har gjort det jeg har kunnet for henne,men at hun gjerne skulle hatt mer kontakt med faren,noe jeg jo skjønner og det sier jeg til henne også.

Hun bor på hybel,8 mil herfra,for å gå på skole,noe hun trives med og det går veldig greit.Nå regner jeg med at hun kommer hjem en tur til helgen.

Min eks viste jo sine sider,før vi gikk fra hvernadre,det var jo derfor jeg måtte bort fra ham.Kunne ikke si en eneste ting,får han ble forbannet og tydde til vold.Dette hadde heller ikke vært bra for min datter å leve opp med.

Jeg har til dags dato,enda ikke snakket dritt om faren hennes så hun har hørt og det er jeg veldig stolt av meg selv.Vet at det har skjedd uttalige ganger andre veien,men det er jo ikke meg det går ut over det er henne,men det har ikke han forstått.

Skrevet

Huff...godt du kom deg unna såpass tidlig. Ikke bra for barn å vokse opp hvor en av foreldrene enten blir psykisk eller fysisk utsatt for vold. Ganske mange kvinner (eller menn for den sakens skyd) som ikke kommer seg ut av slike forhold.

Nå har vi vært på lekeplassen og lillegutt har spist sin porsjon med sand fra sandkassen dag...hehe...ja, ja..Sover nå og det er litt deilig, gitt. Han elsker sandkassen og de "store guttene" der...(dvs. gutter på 1 år ++)

Skrevet

Jeg ble nok litt for lenge jeg også,det er ikke bare,bare å komme seg ut,men jeg greide det til slutt.

Jeg er ikke sint og forbanent på ham for det som skjedde mens vi var sammen,men det som har skjedd etter at vi gikk fra hverandre,er jeg sint og forbannet på.

Skrevet

Har ei venninne som er jurist som jobber med barnefordelingssaker......å sitte å høre på henne er utrolig nedtrykkende. Hun forteller at det enkelte foreldre, både mødre og fedre, blir bare sååå primitive og "barnslige" i slike saker. De straffer hverandre ved å bruke barna. Bruker barna som midler for å "straffe hverandre" osv osv...du kan bare forestille deg hennes hverdag på jobben (selvfølgelig er det mange og sikkert de fleste sakene hennes nokså ryddige, men til tider er hun skikkelig oppgitt over voksne folk)

Skrevet

mamma til stor og liten...abonnerer du på foreldre og barn/BAM??? Fornøyd?? Vuderer det..men har hørt litt ymse om de. Var veldig fornøyd med GRAVID og har fortsatt å kjøpe det.....

Skrevet

Det skal du få meg til å tro.Ser bare hvordan eksen min har holdt på.Helt forkastelig spør du meg og det jo den vesle jenta vår(som nå er blitt stor) som har lidd mest,men har han skjønt det,NEI.

Heldigvis har jeg funnet verdens beste mann,vil ikke bytte ham mot noen i hele verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...