Gå til innhold

Noen som har god erfaring med modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å ta akupunktur for å prøve å ikke å gå over tiden denne gangen. Har gått over de to forrige gangene jeg var gravid og det orker jeg ikke nå! Noen som har prøvd og fått fødselen igang? har 10 dager igjen, og lei nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde første behandling i går så det er vel litt tidlig å si hva slags effekt det har hatt... Har 4 uker igjen så jeg har litt tid på meg ennå men håper jo at akupunkturen skal gjøre at jeg slipper å gå over termin.

Er allerede så ufattelig lei av å være gravid og vil bare få gullungen ut!!

Skrevet

Er 10 dager på overtid og fik akupunktur tirsdag og onsdag for å sette fødslen igang. Dessverre har det ikke hatt noen effekt hos meg, men det hjelper sikkert hos noen.

Skrevet

Effekten av modningsakupunktur er vel en raskere og lettere fødsel når det først skjer, ikke at fødselen skjer tidligere. Eller har jeg misforstått?

Skrevet

Takk for svar!! Har forstått at det skal gå direkte på å modne, og gjøre klar til fødsel. Det skal og være for å prøve å sette igang fødselen slik at man ikke går over tiden. Slik jeg har forstått det. Håper bare det hjelper for jeg vil føde nå! Orker ikke tanken på å gå over tiden, det er forferdelig kjedelig!!

Skrevet

Hei... Jeg er enig med hun som skriver at det er ingen "bevis" på at fødselen starter tidligere enn den ellers ville gjort uten akupunktur, men det de har bevis for er at fødselen går raskere og enklere og at man kommer seg fortere etterpå.

Jeg har selv prøvd nå, også i håp om å slippe overtid, men er 6 dager over termin i dag - så kan vel ikke akkurat si at det har hjulpet mot det... MEN jeg føler meg faktisk i bedre form enn jeg har gjort hele svangerskapet - masse energi og ikke vondter i bekken etc - så sånn sett har jeg hatt nytte av det. Også håper jeg jo på en enkel fødsel :-)

Jeg begynte i uke 35 - og har vært der 10 ganger...

Skrevet

Heisann! Er litt nygjerrig på dette med modningsakupunktur. Hva gjør dem, hvor setter dem nålene etc hvor lang tid tar det og er det vondt? Hvor mange ganger må man gå, når begynne.Hva koster det ca? Ble mange spørsmål dette her men noen som vil fortelle meg ??

Skrevet

ja, fødte dagen etter jeg tok modningsakupunktur. Men når det er sagt så var jeg jo 9 dager på overtid når jeg tok akupunkturen (tilbud fra sykehuset, skulle settes i gang dagen etter uansett på den litt mer tradisjonelle måten).

Skrevet

hei.

sist jeg var gravid fikk jeg modningsakupunktur på føden. må bare absolutt anbefalle det. det var min første fødsel, og den gikk fort. jeg begynte med modningsakupunktur i uke 37. og den siste gangen (2dager før termin) sa de at de satt nåler for å fremme fødselen. så, ja de setter nåler for at fødselen skal starte. min fødsel tok ca 4 timer. klart det var vondt, men absolutt ikke skremmende. gikk fint uten smertestillende. ja og jeg er ikke av den typen som absolutt skal føde uten smertestillende. men det gikk helt fint.

jeg fødte akkurat på termindagen, så gikk heller ikke på overtid.

modningsakupunktur er absolutt å anbefalle. jeg har i hvertfall tro på det.

lykke til alle sammen.

Skrevet

heisann. jeg var på akupentur i dag. da satte hun nåler for å starte fødsel og hun reinte med det ville skje i kveld. skal tilbake på mandag hvis ikke noe har skjedd for å gjøre det igjen men hun reinte ikke med jeg trengte den timen på mandag.. kjenner godt at det jobber nedi der. nå har jeg 2cm åpning og er moden,tror ikke det skjer noe hvis en gjør slikt når en ikke er moden. men det gjeller jo alt for å starte en fødsel da. skal ha sex itillegg for å sikre meg:) og stimulere brystvortene... hehe.. alt en gjør for å bli ferdi...var på modningsakupentur på mandag og hos legen på tirsdag som bekreftet 2cm åpning:) lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...