Marianne og Kristoffer:) Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Er det noen som går på rehab-penger og som fikk/får engangstønad?
Papegøyeblomst Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Jepp, jeg har gått på rehab-penger siden januar, og var ingen hindring om å få engangsstønad...
Marianne og Kristoffer:) Skrevet 1. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2007 Du får fortsatt rehab-pengene dine?
Papegøyeblomst Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jada, det har ikke hatt noen innvirkning på rehab-pengene. engangsstønaden er for oss som ikke har vært i jobb og har krav på 2foreldrepenger (er litt usikker på begrepene). Beløpet er ca 33500, og kan fås når du har 12 uker igjen av svangerskapet. Jeg får veldig lav trygd, så må få supplerende ytelse fra sosialkontoret ,- jeg håper for din del at du ikke har det sånn, for sos-kontoret regner halvparten av engangsstønaden som vanlig inntekt, dva at du kun kan bruke ca 17000 til babyting, resten mener de du skal bruke til vanlige utgifter, som husleie, mat, etc....Snakk om urettferdig!!!!
Marianne og Kristoffer:) Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 JEg får bare rehab-penger fra trygdekontoret, ikke noe fra sosialkontoret. Men det var jammen urettferdig mot dere!!!
Papegøyeblomst Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Ja, dette har provosert meg noe grenseløst, at fordi jeg har lite fra før, skal jeg få enda mindre å bruke på baby.... Men sånn er reglene, nytter ikke å skrike og hyle...Heldigvis har jeg velholdne foreldre, så jeg lider ingen nød personlig,- men selve prinsippet er totalt ulogisk... Har du snakket m NAV? Jeg har veldig god erfaring, bare ta en tlf så svarer de på alt man lurer på. Har også vært innom og fått hjelp til å fylle ut skjema riktig.
Marianne og Kristoffer:) Skrevet 1. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2007 TEnkte jeg skulle ringe ned i morgen, å høre ang utfylling osv og når de ville ha inn sknaden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå