Gå til innhold

For et hysteri angående denne blomsten ++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet nå barnet mitt men jeg tror jeg rett og slett hadde blitt en smule irritert om fremmede mennesker kom på døren min med gavekort og blomster pga dette.

Mulig det er bare jeg som er slik altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg ville satt svært stor pris på at fremmede mennesker brydde seg om oss i en vanskelig tid. Jeg syns det er en flott ting de gjør for mammaen til lille Mikael.

Skrevet

En god tanke å ville gi dem en oppmuntring, men hva med alle de som opplever dette og ikke får oppmuntringer av dette slaget? Da kunne man heller ha oppretta et "trøstefond" som prøver å nå ut til alle som opplever det grusomme i å miste et barn, og ikke bare en som man ikke kjenner anna enn via nett.

Skrevet

Skal man ikke trøste noen bare fordi man ikke kan trøste alle?

Skrevet

hysteri.. for en teit ting å skrive da.. skjønner at du vil være anonym ja...

man knytter et bånd med enkelte mennesker her inne.. man går gjennom mange tanker og følelse i lag, fra første prøvingen, til jippi jeg er gravid.. osv.. noen blir man bedre kjent med, enn andre... Mikael sin historie har virkelig gått inn på meg, fordi jeg har vært dær fra begynnelsen, og for deg da HI å skrive at det er hysteri.. ærligtalt altså..

det å opprette et trøstefond er ikke en lett sak.. og det vil være en jobb.. en ulønnet jobb.. tror ikke det er så mange på disse sidene som har så mye xtra tid, at de kunne gjort det.. det å ville gjøre det, er desverre ikke nok, man må ta på seg et stort ansvar.. finne ut om historiene er sanne, eller tull.. og masse annet vi har jo opplevd at det har vært falske historier.. til og med ei som stjal bilder fra en andre englemammaer sine sider, og laget sin egen side, og lot som om hun hadde mistet.. det er mange rare mennesker der ute..

Skrevet

Hvorfor hadde du blitt irritert? Mener du virkelig at oppi sorgen så hadde du blitt irritert pga noen blomster?.

Og mange av disse har da knyttet et bånd til hverandre, noen har sikkert møtt hverandre også. Jeg syntes det høres fint ut jeg.

Skrevet

Dersom jeg hadde delt like mye av min historie her inne som denne moren, så hadde jeg blitt veldig glad for oppmerksomheten...

Skrevet

Jeg syns faktisk at de som har lyst til å vise oppmerksomhet skal få lov til det. Er det "kult" å rakke ned på folk som gjør fine ting for andre, bare fordi man ikke kunne tenke seg å gjøre sånt selv? Jeg har ikke kjøpt blomster eller tent lys for fremmede, og kommer sannsynligvis ikke til å gjøre det heller. Men jeg har forståelse for at vi er forskjellige og at noen føler det er riktig å gi oppmerksomhet.

Samme greia med Maddie-saken. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke skravlerne kan få lov til å tenke på Maddie, snakke om saken og fortelle hvor trist de syns det er. Noen argumenterer for at det blir bortført barn hver eneste dag, men det betyr vel ikke at man ikke kan få tenke på ett av barna iallfall? Vi er mødre vi også, vi har følelser og det er lov å gråte for andre selv om noen syns det er "teit" eller hva det nå er dere syns.

Nei, la nå folk få føle hva de vil og gjøre som de vil. Jeg syns det rett og slett blir patetisk å fortelle folk at det er patetisk å bry seg. Aksepter at vi er forskjellige på det området, først som sist.

Skrevet

Og så er det jo noe som heter "alle monner drar, sa musa å tisset i havet".... om HI skjønner den.

Det er bedre å hjelpe noen (gi opperksomhet), enn til ingen. Det er bedre å redde et liv enn ingen osv. Det må jo HI være enig i også? Men,nå er jo dette en Krangleside, så det er vel kun derfor dette innlegget er laget......!

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville syntes det var litt rart hvis jeg kom på graven til barnet mitt og der lå det en fremmed blomst som jeg ikke viste hvem var fra... Er mange som vil ha kontrollen over hva som skjer på graven selv, ha sitt eget system på blomstene. Men tanken er veldig god, jeg ville bare sjekket med familien først om det var greit.

Skrevet

Mammaen til Mikael har jo hele tiden vært åpen og fortalt oss om Mikaels tragiske skjebne.. sannsynlig har hun også funnet mye trøst i andre brukere her inne..og da vil jeg tro at hun setter stor pris på en blomst fra jentene herfra! syns det er en flott ting å gjøre!

MEN forstår hva du mener, men i denne situasjonen virker det som en naturlig ting å gjøre..

Skrevet

Jeg vet at hun setter pris på dette. Det faktum at du synes det ville være rart med blomster fra en fremmed på ditt barns grav , gjør det ikke til en regel. Men som sagt, jeg vet at mamman til Mikael setter enormt stor pris på dette.

Skrevet

Jeg er her for lite til å kjenne hele historien til denne moren og barnet. Men en del har jeg fått med meg. Og jeg har skjønt at moren er aktiv på DiB og har fortalt hele historien her.

For mange er et forum et tett samfunn der man føler at man blir kjent med de andre, om det så bare er på nett. Da er det ikke oppmerksomhet fra fremmede.

Cat.68 nevner hun vet at moren setter pris på dette, da tolker jeg henne slik at hun kjenner moren. Og det er bra. Det er mange her som kjenner hverandre utenom nettverden også.

Om man velger å ha kontakt med noen her på nett, og gi dem en oppmerksomhet om noe skjer så er ikke det galt. Det er vel heller ikke snakk om å legge blomster fra ukjente. Det har jo vært helt åpent om disse blomstene. Til og med du hadde jo fått det med deg.

Skrevet

Hmmm, jeg vet ikke om du har sett den reklamen for redd barna, men den er faktisk ganske tankevekkende:

Jeg tror den var noe slik.

En jente går på stranden og kaster sjøstjerner ut i vannet. Stranden er full av sjøstjerner!!!

En mann som går forbi sier til jenta at det ikke er vits i å kaste sjøstjernene ut i vannet, for hun vil umulig greie å redde alle.

Men jenten svarer med at det betyr alt i verden for DENNE lille sjøstjernen.

Altså budskapet er at fordi om man ikke kan hjelpe alle, så betyr ikke det at man skal la vær å hjelpe noen i det hele tatt!

Og fordi du ikke ser noe hjelp i det å få en blomst fra fremmede, så kan det bety veldig mye for en annen...

Skrevet

Jeg likte heller ikke innblanding fra fremmede som hadde fanget opp hva som hadde skjedd, de gangene jeg hadde SA. Dette var min sak, og jeg delte min opplevelse med de jeg valgte ut. Enkelte gikk videre med det, og jeg mistenkte at noen gjorde det for å fråtse i min elendighet, like mye som at de viste meg medfølelse. Mulig jeg tok feil, men det var følelsen der og da, og likte heller ikke at for meg fremmende mennesker (nesten) tok opp dette da jeg ikke var forbered på det.Hadde vel likevel sett på en blomst som noe som ble gitt i beste mening, og ikke i verste.

Skrevet

Deler man erfaringer åpent på nett kan man ikke regne med at alle ønsker en det beste, derfor er det en og hver avgjørelse hva en ønsker å legge ut på nett.

Trykker man på "lagre" knappen velger man å dele personlige opplysninger eller andre ting.

Skrevet

Det har jo dessverre vist seg flere ganger. Problemet er vel at mennesker i krise ofte ønsker å snakke om det. Det har jo vært en del tilfeller i media også, hvor folk har fått kritikk for at de snakker ut, tidlig etter diverse kriser. Og media har fått kritikk for at de utnytter situasjonen.

Skrevet

Jo det vil vel alltid være slik. Og her på forum er man uheldig for folk kommer løpende til krangle å "disser" folk som har behov å prate.

Jeg personlig tror mange mennesker har godt av et slikt forum som skravle, for det er mange mennesker som har behov for å få trøst og oppmuntring uten å blotte hele seg. Sammtidig føler man et snev anonym selv med nick.

Problemet er da visse mennesker som har et utrolig behov å heve seg selv ved å tråkke på andres tragedie.

Skrevet

fin tanke om hun setter pris på det...

men det som er rart, når hun som skulle ordne dette, har gitt ut kontonr, til giverene, og de fleste har betalt, så har hun plutselig mistet kortet!! får ikke ordnet opp i dette, før hun har fått nytt kort fra banken....

men tror hun skrev at hun skulle bruke en konto som hun aldri brukte, og er da rart at hun har kort på det, og ikke heller overføre til en konto hun har tilgang til...

hun sa også at hun hadde mistet lommeboka, og hadde derfor ikke noe legitimasjon for å få ut pengene...

ikke har jeg sett hun her inne heller etter dette....

synes det er noe som skurrer her...trengte hun penger kanskje???

dette er bare noe jeg tenker....

Skrevet

Da vil jeg få det med meg iså fall, for jeg vet hvem hun er, og trur neppe hun ønsker å lure noen.

Skrevet

Hehehehe.. Vært her mange ganger siden jeg mista kortet mitt jeg :-)

Hadde ikke mista det heller foresten. Det lå under setet i bilen :/

Men det er no sperra uansett.. Nytt får jeg ikke før om 7-10 dager.

Ga ut kontonr mitt til brukskontoen foresten... IKKE den kontoen jeg aldri bruker. Den har jeg ikke kort på en gang. Jeg snakka om å gi ut sparekonto-nr ja, men gjorde no ikke det.

De fleste har ikke betalt heller gitt... Bare fått inn ca 200-250 kr jeg. (Får ikke sjekket nøyaktig pga kommer meg ikke inn i nettbanken)

AV 1100. Så er maaaange som ikke har betalt enda.

Ikke tenk så mye anonym 11.31.. hehe.. Skal kjøpe gave og gavekort til Lillgulls familie jeg.. Tilogmed ta bilde og VISE deg at jeg har kjøpt. Men som sagt.. Har ikke bankkort enda. Eller, har jo det men det er sperra :/

Skrevet

Hmmm, kanskje hun har et pass liggende hjemme, da kan jo hun få ut pengene ;-)

Skrevet

Jeg trur dere ska slappe av, slutt å konspirere så gæli. Denne jenta har rent mel i posen. ;o))

Skrevet

Ja, det har jeg når jeg tenker meg om.. Men blir masse styr da.. Hadde jo tenkt å skrive ned hvem som hadde betalt osv! Ikke vet jeg hvor mye jeg hadde på kontoen før folk begynte å sette inn heller.. Så myyye bedre når jeg får oversikten selv og kan se.. Istedetfor at ei bak en skranke i banken forteller meg fullt av nick osv.

Så venter til jeg får nytt kort jeg.. Da regner jeg med alle som ville være med har betalt og.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...