Gjest Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Minsten er 17 mnd og begynte å skjele for en mnd siden. Ser det godt flere ganger om dagen. Noen som har erfaring med det fra sine små??? Han har ikke skjelt før. Er det slik at man kontakter fastlege eller øyelege eller helsestasjon?? Kan det evt bety at han ser noe dårlig??? Alt av erfaring tas imot
Siril&Tord sin mamma Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 hei. barn kan begynne å sjele rundt 1år. det betyr ikke at det nødvendigvis ser dårlig, men ganske ofte har det en sammenheng. om det er konstant sjeling, så kan det opereres ved at man strammer en sene som er for slakk. det kan også trenes opp ved bruk av lapp osv. jeg sjeler selv, men ikke konstant. dvs at jeg kan se rett fram når jeg slapper helt av i øya, men så fort jeg prøver å anstrenge meg for å se, så glir det ene øyet inn. ta kontakt med helsestasjon eller fastlegen til barnet og be om en henvisning til øyelege. det er veldig lett for øyelegen å sjekke om barnet ser dårlig. de drypper øynene til barnet slik at pupillen blir stor, også sjekker de synet. jeg ser i tillegg til sjelingen veldig dårlig, og det er arvelig, så min datter har arvet det dårlige synes, men ikke sjelinga. (min sjeling synes ikke når jeg bruker briller eller linser). min sønn på 3mnder skal være med oss til øyelegen rett over jul for å få sjekket synet.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Vi har mye dårlig syn i familien/brille familie , så kanskje jeg burde fått sjekket det. Trodde gjerne at barn som skjelte gjorde det fra "begynnelsen", men ser du skriver at det kan komme fra 1 års alderen.
Siril&Tord sin mamma Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 jeg selv begynte å sjele i en alder av 2mnder, men vet om flere der barna begynte rundt 1års alderen. er nok lurt å få det sjekket. flott å evt komme igang med trening av øyet tidlig. større sjanse for at det kan rette seg. masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå