Monajenten Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Alltid når folk spør etter billige middagstips, så blir det som oftest svar som - pølse og potetstappe - nudler - tomatsuppe osv osv osv. Går det an å lage "skikkelige" og gode middager som ikke er så dyre?
lenej :o) Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 ja, så klart!! kjøp en pakke kjøttfarse. stek kjøttkaker, og legg dem i saus, med poteter til. myyye bedre enn kjøp. lag pannekaker, og hjemmelaget grønnsaks-suppe til. nyyydelig!!! åsså.. ja.. du kan jo wokke?
Gjest Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 jaaada spaghetti, eller kyllingsalat, kyllingpasta, pytt i panne mm.
SnupsaTupsa Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Det er mye rimelig mat man kan lage som er veldig godt! har jeg ingen spesielle planer, så ser jeg hva jeg finner i fryseren eller skuffer og skap, så slenger jeg sammen noe. Supper, gryter, diverse greier man gratinerer... Synes ikke det er ofte mat er så veldig dyrt egentlig...
Monajenten Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 Men jeg f.eks. er veldig glad i kyllingfilet. Og det koster jo en formue om man skal lage middag til hele familien med kyllingfilet. Hmm...:-s
Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Neida ikke om du kjøper sånne store poser med fryst kylling...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 First price har jo sånn 2 kg kyllingfilet til 144 kr!
Tommage♀♂ Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Kjøp billige kyllingfileter i frysedisken! First price, x-tra osv har billige 2 kg's pakker
Rusketuska Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Kyllingfilet er desverre dyrt her i Norge ja... I Sverige får du en kilo for slikk og ingenting... Men, istedet for kylling, kan du bruke svinekjøtt/koteletter. Det bruker jeg mye ( husk; har 5 unger, masse mat! hehe Svinekjøtt er fint til wok, da det kun skal stekes kjapt
SnupsaTupsa Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 vi bruker masse kyllingfilet! Minst 1-2 ganger i uka. Men så glemmer jeg å tenke på at vi handler nesten alle kjøttvarene våre i sverige og fyller opp (bor ikke så langt unna heller da...). Da betaler vi 59,- svenske for 1 kg kyllingfilet, og i tillegg er den myyye bedre enn den norske ;O)
Rusketuska Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Forresten... På min "gamle" hjemmeside har jeg ei kokebok, der er det en del gode oppskrifter, som ikke koster skjorta ;0)) http://pic2.piczo.com/skaftunjohansen/?g=4349004 Passord er : 1622166 ( får ikke fjerna det!)
Monajenten Skrevet 1. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. august 2007 Takk for tips jenter! Har ikke sett sånne tokilos pakker! Takk!!
* 5 om dagen * Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 hjemmelagde lunch-kaker er lett og billig å lage selv...eller vårruller.... fleskepannekaker i langform er også godt, med sjampinjonsaus til...eller åssen det skrives...hehe... alt med poteter....
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 1. august 2007 #14 Skrevet 1. august 2007 Du finner dem i fryseren!
Gjest -<<- Skrevet 2. august 2007 #15 Skrevet 2. august 2007 Joa, det går an. Men sunnhetsfaktoren er ofte den første som går tapt når man går ned i pris. Grønnsaker, rent kjøtt, ren fisk, naturris, grovpasta etc. er og blir sunnere (og bedre, imho) enn poseprodukter, farseprodukter, foredla ris/pasta osv. Dermed mener jeg at man, om man har mulighet til det, bør prøve å unngå de aller billigste utgavene av middag, med unntak av hjemmelaget grønnsakssuppe og et par-tre andre ting. Men det er fascinerende hvor mye penger som kan spares på å handle planlagt og å lage ting fra grunnen av (lag marinade til kyllingen selv fremfor å kjøpe den ferdigmarinerte og overprisa pakken på butikken osv.).
Gjest Skrevet 2. august 2007 #16 Skrevet 2. august 2007 Stek tunfisk fra boks med løk, tomatpure og litt vann. Bland inn med kokt ris og putt i litt salt og pepper. Legg inn i ovnen i et pitabrød med ost på toppen.. NAM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå