Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er blitt sår på kjønnsleppene og rumpeballene/rumpa etter mange uker med diarè. Fikk vite hos legen på mandag at hun har streptokokker i halsen, så nå går hun på antibiotika. Dermed blir det 10 ekstra dager med dårlig mage som følge av kuren. Synes så synd på henne, hun er jo så rød og skriker hver gang hun skal bæsje. Men må jo gi henne kuren så hun får bort de dumme kokkene... Smører med babyline zinksalve, men synes ikke det hjelper. Hun har også blitt litt sår ved skjedeinngangen. Har en krem fra før som jeg brukte på henne da hun hadde et sår i underlivet, brulidine. Lurer på om jeg skal bruke denne på kjønnsleppen også. Noen som har kjennskap til denne eller erfaring med dette? 16 mnd og aldri vært sår i stumpen før. Kjønnsleppene er blitt litt skrukkete, ser ikke helt bra ut. Tror jeg skal få lege til å se på det. Men setter pris på råd fra dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, dette hørtes ikke behagelig ut... Det eneste rådet jeg har å gi deg, er å lufte stumpen godt. Jenta mi var ganske rød og sår en gang. Det så veldig vondt ut, men hun klaget faktisk ikke. Jeg lot henne ligge uten bleie i 5-10 minutter et par ganger om dagen, og jeg så faktisk resultater allerede samme dag. Etter 2-3 dager var huden hel og fin igjen. Det gjorde underverker! :-) Lykke til, håper hun blir frisk igjen snart.

Skrevet

Stakkars liten!!

Jeg vil også absolutt anbefale bleiefri tid, skulle det komme noe bæsj på gulvet så får det så være.

Ellers vil jeg anbefale weleda sin zink salve. Den inneholder ullfett, og er strålende på skikkelig rå og sår babyhud.

Skrevet

hvis det er åpne sår som vesker anbefaler jeg at du drysser på potetmel, eller pudder fra babyline...eneste som funker her. å når det ikke er åpent lenger bruker jeg silulen zinksalve fra apoteket

Skrevet

Jeg tok av henne bleien i natt og la hånddukk under, satt ved sengekanten og strøk henne i håret.. Sånn fikk hun ligge i 15 min. Godt å bare sitte sånn å se på at hun sover, lenge siden sist. Hun er faktisk bedre i dag. Har latt henne få vandre litt uten bleie på badet. Men hun har en tvillingbror som er overalt, så det er ganske hektisk... Jeg skal ha på pudderet fra babyline, har brukt det utenpå zinksalven før. Så skal jeg kjøpe weledakremen. Takk for tipsene! ;-)

Skrevet

Fint å høre at det går bedre. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...