Siril&Tord sin mamma Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 nå må du faen i meg slutte og skremme alle med at barn får psykiske problemer osv av at barnet sover borte en natt når de er babyer. helt utrolig hvilke forferdelige påstander du kommer med! jeg elsker barna mine overalt på jord, og hadde gjort alt for dem bare så det er klart. ser overhodet ikke på meg selv som en dårlig mor selv om de sover borte hos folk som de omgås mye og som er en stor del av livet deres. selvom jeg er mor, så betyr det ikke at "livet er slutt", noe det høres ut som du er på vei mot. å dra en tur på byen, eller noe annet gjør ikke meg eller noen her inne til dårlige mødre. snarer tvert i mot. det sier en hel del om at vi ikke gror fast. at vi har et sosialt nettverk, og nyter livet på mange måter.tror de fleste at oss her inne stort sett er sammen med barna sine mesteparten av døgnet. det er viktig å ikke bare være mamma og kone innimellom, men kun oss selv. jeg snakker her om alt med måte. mener ikke at man skal ha barnevakt så ofte osv, men innimellom er nok bare sunt for alle parter.
Siril&Tord sin mamma Skrevet 1. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2007 og bare et lite tillegg. jeg jobber med små barn til daglig, og ser stor forskjell på de barna som er vant til å være litt sammen med andre enn bare å henge i skjørtene til ho mor 24timer i døgnet. stor forskjell i favør de som har utvidet horisonten litt mer..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 MANGE som mener at når man er mamma, så skal man være mamma! Og det hver eneste dag, til alle døgnets tider! Kan ikke de bare få mene det da? Så får vi som mener noe annet, gjøre som vi vil og føler er rett!
manonym Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Skjønner ikke hvorfor dere gidder å bry dere! Hvorfor lage så mye kvalm på en side bare pga et par personers personlige meninger??? Dere gjør vel det dere mener er best i forhold til deres bra slik at barnet får det godt. Det finnes ørten spesialister (som feks mamma til en stor og en liten har tatt utgangspunkt i), og ingen er enige om hva som er best, man må bare velge selv hva man vil høre på, og hva man velger å ikke høre på. Så kan nå vel disse personene få lov til å mene det de vil, er tross alt et nettforum dere er inne på, hvor folk faktisk har rett på å si sine meninger, selv om mange er uenig i disse.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Jeg har aldri sagt at en ikke kan ha barnevakt,men jeg reagere på når enkelte som har en baby som ikke er mer enn litt over 4 mnd allerde har klart å 5-6 overnattinger på en ungen og skal snart ha en til,på en helt ny plass.Det mener jeg er å slenge ungen i fra seg,ikke ta ansvar og veldig umodent Har selv hatt barnevakt,tatt meg en tur på byen,men kommet hjem igjen til gullgutten min. Hvorfor anbefaler barenpsykologer par som går i fra hvernadre at barna ikke skal ha overnattingsamvær med den som ikke har den daglige omsor for barnet før det er 18 mnd og helst ikke før 24 mnd? Hvis en ikke kan ta ansvar for et barn,vær moden nok til ålegge festingen til side,så bør en heller ikke ha barn Har aldri kalt noen dårlige mødre her inne,men i dag var det ikke langt i fra at jeg kalte noen det. Jeg har kalt dem uansvarlige og umodne,ja det har jeg gjort men aldri dårlige mødre.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Vet du hva? Sirild & Tord har en vettig mamma! Det er så kjipt at noen MÅ skremme livet av spesielt førstegangsmammer. Man er jo gjerne ekstra redd for å gjøre noe feil første gangen. Skulle ønske folk var like flinke til å oppmuntre og heie på hverandre som til å kritisere hverandre og komme med skremselspropaganda! Se bare her hva vi gjør med VÅRE unger; *jenta har vært på overnattingsbesøk hos venninene sine fra hun var to *begge har hatt barnevakt for at gubben og jeg trenger en tur på byen *den minste var 6 mnd da han var ei helg hos besteforeldrene sine for første gang *jeg sluttet å amme da den eldste var 3 mnd (fikk ikke til), og da den yngste var 6 mnd (han ville ikke ha mer) *begge har fått middagsglass *ingen av dem har hatt ullundertøy, ulltepper, saueskinnsfell eller noe annet ullprodukt jeg kan komme på *den eldste får hoppe trampoline uten sikkerhetsnett så mye hun vil *den eldste får ofte i oppgave å gå og handle matvarer (hun er 10) *begge to blir snudd oppned, kilt, slengt rundt og herjet med *når den minste får grøt, blander jeg på slump, det eneste jeg er nøye med er mme og mye mye annet. Og jaggu tror du ikke begge to lever i beste velgående! Hehe
AneB Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Da kan jeg bare fortelle deg at familievernkontoret ikke anbefaler overnattingssamvær før fylte 12 mnd. Hvem er den troverdige eksperten da? Hvem skal jeg høre på? Familievernkontoret har jo også barnepsykologer med i tverrfaglige grupper som kommer frem til retningslinjer de bruker i rådgivning.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 mamman til en stor og en liten, du skriver: "Har selv hatt barnevakt,tatt meg en tur på byen,men kommet hjem igjen til gullgutten min.".. Mener du med det at vi andre som velger å ha barnevakt, IKKE kommer tilbake til barna våre...?! Merkelig formulert....
manonym Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Nå er jeg også førstegangsmamma, men man må jo kunne velge ut hva man velger å tro på selv for det om. Ble litt "sinna" jeg også første gang jeg leste dette (noe som er en stund siden), men man får bare gjøre seg opp en mening om hva man synest om det som blir sagt og ferdig med det. Uansett ikke noe poeng i å lage så mange ukoselige tråder her inne som det har vært i det siste. Og skal man diskutere får man i alle fall være saklig og "snakke fint" om dere skjønner...
Simselimsen Skrevet 1. august 2007 #12 Skrevet 1. august 2007 Jeg må være en særdeles dårlig mor i dine øyne, for jenta mi har sovet hos farmor botimot en gang i uken siden hun var 3mnd gammel....og noen ganger før det også.... Men du vet ingenting om meg...på grunnlag av EN artikkel du har lest så velger du og dømme meg, fordi jeg lar jenta mi sove hos en snill, flink og god farmor.....Om du hadde sett på flere faktorer, så hadde du kansje skjønt at det ikke går an og dømme folk på et så tynt grunnlag... Ikke alle som har barnevakt fordi de skal ut og feste da vet du...Noen vil sove ut, noen er syk, noen trenger litt tid for seg selv og noen trenger og pleie forholdet sitt..... Desuten ER det faktisk i barnets favør og ha foreldre som elsker hverandre og tar seg tid til hverandre.... Og en ting til, beklager at du ikke har folk rundt deg som du ikke stoler på....Må være kjipt og være den eneste i livet som barna dine kan støtte seg til......
Siril&Tord sin mamma Skrevet 1. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2007 jeg anser meg selv som en oppegående, voksen, moden og ansvarsfull dame. jeg slenger ikke barna mine rundt omkring, men de er på overnatting hos personer som betyr mye i livene deres, og som vi omgås masse. minstemann er 3mnder, og har vært på overnatting 3ganger allerede. å være moden betyr nødvendigvis ikke at man skal gi opp det livet man hadde før barna kom 100%. såklart en må tilpasse seg masse osv, og det gjør nok de aller aller fleste her inne også. jeg ser på meg selv som en god mor for barna mine. jeg slutter ikke å ta en fest i ny og ne selvom jeg er blitt mamma. slutter ikke å være sammen med venner osv av den grunn. tror det å være hønemor for alle penga, er nok det som skader barn mest. de blir jo aldri kjent med det livet som møter dem senere..
Siril&Tord sin mamma Skrevet 1. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 1. august 2007 jeg tok nok litt i med ordvalget mitt her kanskje, men jeg diskuterer gjerne ting, og er stort sett rett som saklig. jeg pakker sjelden inn hva jeg mener, og skriver det rett frem. ikke meninga og lage dårlig stemning her inne, bare ville ha frem at å skremme folk med slike påstander osv, ikke er noe lurt. jeg ønsker også at folk kan svare ordentlig på det folk spør om, istedenfor å begynne med kritikk, og sånn besservissertakter. kan ikke fordra det.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. august 2007 #15 Skrevet 1. august 2007 Simselimsen det er ikke ut fra en psykolog,hvis du har lest hva jeg har skrevet her og i andre tråder,så ser du at hvis noen går i fra hverandre når barna er små og de snakker med barnepsykologer,så anbefaler ikke de at barnet har overnatting hos den av foreldrene som ikke har omsorgen før de er 18 mnd og helst 2 år. jeg tror i at i bunn og grunn er det mange her inne som er inderst inne er enig med meg,ellers hadde det ikke vært så mange tråder,der folk prøvde å rettferdigjøre det de gjør. Hvis et forhold ikke greier at en har en unge boende hos seg,burde enn heller ikke fått barn inn i det forholdet. En kan ha barnevakt hjemme,gå ut å kose seg noen timer,for så å komme hjem igjen til gullet,men ser der er mange egoistiske og umodne mødre her inne.
Simselimsen Skrevet 1. august 2007 #16 Skrevet 1. august 2007 Men hva er det du mener er egoistisk egentlig?
AneB Skrevet 1. august 2007 #17 Skrevet 1. august 2007 mamma til en stor og en liten,kan du ikke svare på det jeg har spurt deg om lengre opp i tråden ang familievernkontorets psykologer??
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. august 2007 #18 Skrevet 1. august 2007 Å sette seg selv først og ikke barnet
Siril&Tord sin mamma Skrevet 1. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 1. august 2007 oki. så det er det vi gjør altså.. synes det er rart at du er så hard i påstander til folk du ikke aner hvem er.. er du av den oppfatningen av at alle som drikker, ender opp i rennestein, og alle som røyker dør av kreft eller kols.osv osv.. vi er NEMLIG forskjellige allemann, og å ta alle over en kam bør en voksen og moden dame forstå at man ikke bør gjøre.
Simselimsen Skrevet 1. august 2007 #20 Skrevet 1. august 2007 Men hvor går grensen din? OG hvordan vet du nøyaktig hva som er best for barnet? Hvordan vet du at barnet ditt ikke har godt av og knytte nære bånd til besteforeldre som liten? Hvordan vet du at barnet ikke har det bedre med og være mere sammens med far? Særlig alene så får blir tryggere i papparollen og dermed blir barnet tryggere med far.... Hvordan vet du at barnet har det bedre med deg HELE tiden, er du alltid 100% på topp? Hvorfor tror du at DU er det beste for barnet ditt HELE tiden?? Tror du ikke barnet ditt kan ha godt av og kjenne trygghetsfølelse hos andre og ikke bare deg??
Gjest MammaTil3 Skrevet 1. august 2007 #21 Skrevet 1. august 2007 Er lei hele denne diskusjonen jeg, selv om jeg ikke har giddet blande meg i den. Hele veien dukker det opp innlegg som "ødelegger jeg barnet mitt?", "bør h*n få sove borte?", "jeg skal på tur, kan ungen få sove hos farmor?" - er dere så usikre hele gjengen? Har dere virkelig ingen formeninger selv om hva som er best for barnet deres - eller later dere bare som? At noe står skrevet ned, gjør det ikke til en absolutt sannhet - verken den ene eller den andre veien. Synes jeg leste en plass, i et foreldre&barn var det vel, at barn som fikk morsmelkerstatning hadde en høyere risiko for å bli narkomane - slutter dere å gi mme nå? Jeg vil tro at resultater fra forskning ofte beror på flere faktorer enn det som kommer fram i artikler. Mamma til en stor og en liten får gjøre akkurat som hun vil for min del, regner med hun forsøker sitt beste - og ettersom dette er et åpent forum må hun få si det hun mener også. Dessuten synes jeg hun er flinkere til å legge fram synspunktet sitt saklig enn mange andre i disse trådene. Ja, og en liten ting til. Barn er forskjellige. De reagerer forskjellig på forskjellige situasjoner. Å overlate barn til barnevakter og familie ofte kan sikkert slå ut begge veier, det gjør ikke automatisk barn trygge på nye situasjoner eller i samspill med andre barn og voksne. Kan vi ikke bare legge fra oss bøker, blader og helsestasjonen litt og forsøke å tenke litt selv, kanskje se ann barna våre?
Gjest MammaTil3 Skrevet 1. august 2007 #22 Skrevet 1. august 2007 Rette litt på megselv: "_oftest_ beror på flere faktorer.."
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #23 Skrevet 1. august 2007 når det gjelder dette med samlivsbrudd så handler det ikke om at ikke barnet kan ha en overnatting hos far men at det skal ha en fast bopel! Hvor trangsynt går det an å bli da menneske ??? Og hvorfor er overnattingsbesøk synonymt med at mor og far skal feste???? Du virker ganske innsnevret i synet ditt og tar ting veldig bokstavlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå