Gå til innhold

Folat ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man fortsette å ta folat når man er over 12 uker????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for svar. dette er min første så jeg er litt grønn...he he he:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min lege at jeg bare kunne fortsette med halv dose, så dvs at hvis du tar et normalt kosttilskudd - får du i deg det du trenger. Men siden du fikk et så kontant nei av anonym over her, så kanskje det ikke er så veldig viktig. Jeg er ikke sikker.

Skrevet

Jeg har også hørt at man kan fortsette med halv dose etter uke 12. Hvis man tar multivitamin er det som regel 200 mg folat i disse. Nevralrøret (er det slik det skrives) er ferdig lukket i uke 12 i alle fall, så det er ikke lenger fare for ryggmargsbrokk og det er vel derfor vi tar folat.

Skrevet

Svarer også nei, har spurt legen. Nå tar jeg bare tran(når jeg husker det da...!) Tar ellers ingen vitaminer, men spiser svært variert.

Skrevet

Jeg tar også bare tran, etter samtale med min lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...