Gå til innhold

Flere med VELDIG aktive barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er turbo,hun kan ikke sitte i ro ett sek.

Hun rører på noe hele tiden,så jeg bor i et hus såm overhode ikke ser ut..Nei bryr hun seg ikke om,det øret er hun døv på:)

Jeg må følle med henne hele tiden,hun klatrer oppi do,badevasken,kjøkkenbordet osv.

Allerde fra hun var 3mnd satt hun å jynget hele tiden så hun ble sånn tidlig..

Slitsomt når di er så aktiv aldri et min.me ro..

Kafe og sånn er umulig får hun skal bare gå rundt å røre på ting,kan ikke sitte i ro..Hun er 15mnd.

Noen med d samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja har det på akkurat samme måte. Nå er vesla mi 22mnd å enda mer aktiv enn hun var. Skjønner ikke hvor all den energien kommer fra.

Skrevet

Tassen på 14 mnd er også veldig akjtiv. Sltsomt. Ikke tid til å sitte i fanget å kose

Skrevet

Min gutt (13 mnd) er også veldig aktiv. Han bare gå og gå hele tida ( han begynte å gå da han var 9 mnd ) og nå løper og klatrer han opp. Vil ikke sitte med ro, så blir jeg sliten å passe på han. Han vil ikke sitte inn i vogna si så det er vanskelig hvis jeg ta med han til å handle i butikken. Han vil gå rund og røre alle tingene. Huff...sånn er det. Mange sa til meg at han trenger barnehageplass slik at han kan leke sammen med andre barn og bruker sitt energy, så etterpå blir han sliten og trøtt,og sover han.

Skrevet

Jepp, full rulle dagen lang her også! Men i det siste har han blitt mindre til å rive ned alt på bordet, gå i søpla, do, klatre i bokhylla etc, og han har begynt å høre mer på oss hvis han herjer. Det er mest vill leking med ball eller vogn eller leker. Og helst ute. Så nå synes jeg egentlig det er mindre å styr å passe på ham.Han er 18mnd. Han er i barnehage 6 timer hver dag og får rast fra seg der, men like vilter når han kommer hjem likevel!

Skrevet

Er ikke de aller fleste barn aktive da? Synes at dette høres ut akkurat som min helt normale 16 mnd gamle gutt som er like aktiv som alle vi kjenner på hans alder.

Barn skal ikke sitte stille, det er et sunnhetstegn at dem ikke gjør det...

Skrevet

For så vidt enig med deg, anonym, men barn er forskjellige. Jeg ser at mange barn er mindre viltre enn min og kan pusle relativt rolig med noe en stund. Eller vil sitte på fanget og bli lest eller sunget for. Min har lopper i blodet og har vært sånn siden han var i magen! Har alltid vært veldig fysisk i lek og utfoldelse, mer enn mange andre barn. Krabbet da han var 7mnd og gikk da han var 10. Men jeg klager ikke, altså, jeg bare ser at min er hakket viltrere enn de fleste andre unger på hans alder som jeg kjenner.

Skrevet

Mi og har vært spinnvill hele tiden, tidlig ute med å krype og gå.. for hun hadde rett og slett ikke tid til å vente.. bare måtte plukke på og smake på osv...

Jeg kan skrive under på at barna er forskjellig ja! Jeg passa en gutt som var 3 dager yngre, og han var rake motsettningen! Han kunne gjerne sitte på gulvet å plundre fornøyd med lekene, sitte på fanget og kose, mens tøtta mi sprang rundt og skulle se og utforske alt =)

Skrevet

Ja, her også! Gutt 15 mnd. Alle vi er sammen med som har egne barn sier at han er mer aktiv enn deres (og de har tidligere beklaget seg over at deres barn er så aktivt). Han skal teste ut alt, trykke på alt, ta på alt, helst rive ned alt. Har massevis av energi fra tidlig morgen til kveld. Må si jeg blir sliten innimellom av å være hjemme med han, men det gir faktisk mye energi også å være sammen med en sånn propell. Prøver å hjelpe han til å slappe av litt innimellom, f eks kan han kose seg i lekegrinda si med noen få leker og bamse. Virker som det at han er på begrenset plass gir han litt ro.

Skrevet

jupp her er det høyt og enda høyre, rett fram og masse rot........jeg rydder og rydder, men han roter og roter.... er mye alene med han i tilegg til at jeg jobber 100%. savner ryddig hus. Akkurat nå tømmer han et brett med boksebrus over i en annen eske. lar han holde på litt så jeg kan slappe litt av. jobbet i natt, og har ikke barnevakt. trøtt.

Skrevet

Vår gutt er også veldig aktiv, han roter og jeg rydder. Nå skal han snart starte i barnehage, så håper det går fint og at han får litt mer utløp for energien.

Skrevet

Jepp, i barnehagen sier dem at han er over gjennomsnittet aktiv og andre vi kjenner sier at vi har "hendene fulle". Men jeg må innrømme at det er slik jeg alltid har trodd at barne skulle være, fulle av spilopper og utforskertrang. Synes ikke det er slitsomt men artig!

Skrevet

Ååååå, så deilig at det er flere som har det sånn he, he. Her fotfølges snuppa hver eneste våkne minutt. Hun er utrolig aktiv og putter i tillegg ALT i munnen. Litt sand og papir er jo ikke krise, men steiner og sigarettstumper hun finner på bakken er jo verre!!!!! Lever i håpet om at det er en epriode tjihi:-)

Men du verden så søt hun er da.......og blid.....det hjelper jo når man er sliten og lei av å følge etter:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...