Gå til innhold

Om søvn og amming og leggetider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra ca kl 21 til ca 02 vil ikke babyen min (2,5 uker) sove, og hun krever amming hver time. Helsesøster mener jeg har mer enn nok melk da jenta har lagt på seg mer enn gjennomsnittet. Noen som har noen tips så hun kan roe seg og sove? På dagen sover hun masse og spiser med 3-5 timers mellomrom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ïkke for å være ekkel eller noe... men det er normalt :) etter en lang dag me amming, er det mindre melk enn på dagtid... men desto mer tykk melk... og for å trøste.. det går over! her varte det ca halvannen mnd(høres lenge ut, mn dagene flyr jo bare nå, hvertfall for meg). nå er mini tre mnd, får mat 6,8 og evt ni om han ikke sovner, men før var det heeeele kvelden og litt til.... så.. det er helt normalt, og går over.. det du evt kan gjøre, er å pumpe om morgenen, og gi det på kvelden etter amming :) det kan være stor hjelp :)

Skrevet

Hm, høres ut som et lite B-menneske, akkurat som mine to små var... Ble seeene kvelder, men aldri senere enn kl.02 frem til en måneds alder. Begge mine har vært store bebiser men ammet og ammet og ammet, se inne på ammedebatten, om kvelden har vi mindre melk (men fetere) så de vil amme oftere for å få nok til noen timers sammenhengende søvn. Ofte økedøgn også når de er så små gjerne. Hvor lenge sover hun til om morningen da?

Om det er noe trøst så legger de seg som regel tidligere og tidligere "automatisk"

Skrevet

Hold ut! Her gikk det over av seg selv. Sakte men sikkert begynte han å sovne tidligere og tidligere. Da knøttet ble litt over fire uker sovnet han klokka 23 i stedet for 02...noe som er en mye behageligere tid for mor :-D Dessuten var han så flink til å få i seg feit melk at han sov til 07 dagen etter...enda bedre for mor!

Det beste er å la barnet selv bestemme over spisinga når de er så små, også pleier det å ordne seg. Det eneste jeg gjorde var at jeg flyttet ham til soverommet klokka 22 fra han var 2 uker ca og lot være å dille for mye med ham når det var natta :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen:) Godt å høre at det sannsynligvis blir bedre tider etterhvert. Nå ble jeg glad!

Skrevet

Enig med de over her. Min er 3 mnd(neste uke) og han har gått fra å sovne kl24, til kl23 og til kl22 til et sted rundt kl 21 nå de siste dagene! :) yey.

Mye amming de første ukene/mnd, men som de sier over her - det går seg til. Det bare føles ut som en eeeevighet når man er midt oppi det.

Jeg for min del gleder meg litt til han får fastere føde. Da vil nok kveldene for mamman og pappan hans bli rolige:) Og kvailitetstiden på dagtid vil være mye bedre. (For det er begrensa hvor mye en kan finne på med en liten bebis)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...