Helnøtt med spire:) Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Koster det å fjerne mandlene i halsen? Står på venteliste (gjort si april:( Hvor lenge må jeg reine med å stå og hva er en hastesak ang. det?
cherry coke Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Det skal ikke koste noe, kan hende du må betale en egenandel. Ang venteliste er litt vanskelig å svare på...Kommer an på. Jeg stod på venteliste i nov,og feb fikk jeg operere.
Helnøtt med spire:) Skrevet 1. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2007 Oki..Kan du fortelle meg litt om hvordan det funker?ligger du på sykehuset, var det vondt etter på? vet ingentin:( (jeg har foresten hatt kraftig halsbetennelse allerede 6 ganger i år
@--->---- Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg fjernet mandlene når jeg var rundt 15 år. jeg hadde fryktelig vondt etterpå. klarte knapt få i meg suppe. men det er veldig forskjellig fra person til person. og nå blir de kanskje fjernet med laser? jeg hadde kraftig halsbet 8 ganger i løpet av 1 år. så den smerten jeg hadde etter operasjonen er ingenting mot å være syk hele tiden. Lykke til med operasjonen, det går nok så fint skal du se )
Helnøtt med spire:) Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 Takkfor det:) Off, hehe ja er litt *pinglete kanskje ågruer meg en del:( Vil de helst ha deg til å ligge over også da kanskje eller? Hmm..Spør kanskje dumt, men har ikke anelse.
lenej :o) Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 om du er på venteliste kan du jo benytte deg av fritt sykehusvalg da. det har vi her i norge. om du gruer deg, er vel kansje det beste å få det overstått? i stedet for å dra å hale det ut i tid? har forresten aldri tatt mandler selv da..
Gulosten™ Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Ikke for å skremme deg, men du kan like gjerne forberede deg: Det gjør no så inni hællvettes vondt! Med en gang du våkner fra narkosen får du no stæsj på sykehuset intravenøst, det er ganske digg. Men etter det får du stikkpiller, som du kan sette sjøl. Og de sier til deg at du IKKE må gjøre ting som forhøyer blodtrykket, mitt beste tips er å IKKE GJØRE TING SOM FORHØYER BLODTRYKKET!!! Ikke rydd, ikke vask opp, ikke rydd i oppvaskmaskina, ikke vask klær. Ligg på sofaen og spis tomatsuppe og spis saftis, og dytt smertestillende opp i hurramegrundten. Se på Glamour og Home and Away, og du må regne med å ha hjelp til husarbeid og barnepass i en uke. Minst! Men så går det over da, og da slipper du å ha halsbetennelse mer:) hehehe
@--->---- Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 ingen spm er dumme ) jeg hater sykehus. er ikke redd nåler eller noe. men det å bli lagt i narkose liker jeg ikke!! så jeg skjønner godt du gruer deg. men nå er det snart 15 år siden jeg fjernet mine mandler. og har faktisk ikke hatt halsbetennelse en eneste gang etterpå. vet en kan få sår hals ol selv om mandlene blir fjernet, men det har altså jeg sluppet unna ) jeg låg over 2 netter. en natt før operasjonen (kom inn på kvelden og ble operert kl 8 neste morgen). Den dagen jeg ble operert husker jeg lite fra. sov for det meste hele dagen. neste dag reiste jeg hjem. husker jeg sugde endel på isbiter, for det skulle vist hjelpe. Jeg fikk med meg smertestillende hjem (paralgin forte). husk å be om det, hvis du ikke får det. måtte ta stikkpiller de første dagene, for klarte ikke svelge. håper jeg ikke skremmer deg nå. prøver bare å være ærlig ) husk at ingen blir like dårlig. alle er forskjellige ) sønnen til venninna mi fjerna sine mandler og var helt fin samme dag som han ble operert. hadde litt vondt, men spiste is og suppe som bare det. og etter ett par dager var han helt "normal". jeg brukte nok en 14 dager på å komme meg. bare å spørre om det er mer du lurer på )
Helnøtt med spire:) Skrevet 1. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2007 Takk for svar alle sammen! Ble en del klokere, fikk satt det mer på plass på en måte:) Da forbereder jeg meg bare på det verste så tar jeg det med ett smil om det ikke skulle bli så ille som jeg trodde! Gruer meg enda, men mannen min skal kjøre meg inn å sitte der med meg litt først så det vil hjelpe,.
cherry coke Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Jeg reiste inn på dagen, ble operert dagen etter og dagen etter det igjen reiste jeg hjem. Fikk med med paracet+ voltaren stikkpiller. Jeg hadde skikkelig, jævlig vondt i ca. 1 uke og var syk i 14 dager, Fikk i meg KUN vann i 14 dager...Husker jeg tenkte at jeg ville adri ha gjort det igjen. ikke for å skremme deg.. Men det var verdt det!! Var plaget med halsbetennelse ca 5-6 dager i året, og har ikke hatt vondt i halsen siden(6 år siden). Lykke til, det går kjempefint:)!
Helnøtt med spire:) Skrevet 1. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2007 Takk så masse for det:) Det hørtes ikke godt ut nei, tenker jeg tenker det samme som deg nåår jeg ligger der dagen etter:( men bedre enn å være sterkt plaget! En ting til foresten..hehe..er det mulig å ringe en plass å høre hvor langt en er i køen?
@--->---- Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 Ring sykehuset du står på venteliste hos. er det ikke slik at man kan bli operert ved ett annet sykehus om man ikke kommer til innen ventelistegarantien??
Helnøtt med spire:) Skrevet 1. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 1. august 2007 Åååå?? hmm hadde ikke vert feil nei og fått det overstått!
@--->---- Skrevet 1. august 2007 #15 Skrevet 1. august 2007 Er ikke sikker altså, men mener jeg har hørt noe om det... kanskje noen andre her som vet?? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå