Gå til innhold

Sykkelsete vs. sykkelvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan dele erfaringer? Jeg tenker at med et sete kommer barnet høyere og synes det er gøy med god utsikt. Samtidig så er jo barnet mer sårbart der oppe på bagasjebrettet, faren for å falle av er større.

Hjelp til vurdering mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med sete, gå over til vogn når barnet er større og vokser ut av setet. Du har mye mer "kontakt og kontroll" over barnet rett bak deg enn i vogna på slep. Kan være greit at de er litt større og klarer seg mer selv på en måte når de skal sitte bak i vogna :o) Har sete nå, kommer til å kjøpe vogn når hun blir større.

Skrevet

Jeg vil si kjøp vogn;)

Poden er 14 mnd, og storkoser seg i sykkelvogna!!! Han sitter komfortabelt uasnett vær og vind, og kan ha ting og tang inne i vogna (tut-kopp, kosebamsen, etc), så han har det helt topp! Og det føles mye tryggere enn sete. Vi bruker den mye, og er ofte på tru i marka. Kjekt fordi du får med deg mye mer, siden du kan ha niste, stelleveske og hva du måtte ønske i rommet bak vogna. Vi angrer IKKE på valget:)

Skrevet

Jeg ville definitivt valgt vogn! Vi får låne en og jeg er superfornøyd! Bruker den hver dag til og fra barnehagen. Det føles veldig trygt, jeg synes det ser litt ekkelt ut med ungen i sete bakpå sykkelen. Man kan jo falle selvom man sykler forsiktig. I vogna er ungen beskyttet selvom du skulle være uheldig. Gutten min sitter veldig komfortabelt og elsker å sykle, han jubler når det går fort! Og så kan han ha bamsen sin og drikkeflaska si baki der, mens vi har plass til det vi måtte trenge. Faktisk er det ikke tungt å sykle med heller.

Skrevet

Vi har vogn og det er helt topp :) Snuppa ble akkurat 1 år og somregel sovner hun før vi har syklet 100 meter ... hehe :) men når hun våkner igjen er hun blid som en sol baki vogna si!

Skrevet

Vi har sykkelvogn og poden er kjempefornøyd med det!!! Han er 19 mnd og det er stor stas hver gang vi skal ut med vogna. Da hopper og spretter har, peker og sier vonda helt til vi kommer oss av gårde. Så løp og kjøp vogn!!!! :-) Det har i allefall vært en ubetinget suksses her i gården

Skrevet

Jeg var veldig frem og tilbake med sete el vogn, men fant til slutt ut at vogn var best...da har vi syklet i alt slags vær og han sitter fint inni vogna si. Tar alltid med en dyne, noen bøker og andre ting han velger seg ut i vogna og sykler ofte en 7-8 km til åpen bhg og tilbake. Han stortrives virkelig inni der og spør hver dag om vi kan kjøre sykkel.

I den kan han sove og leke. Trygt fra vær og vind. Dersom jeg tryner, står sykkelvogna fortsatt helt støtt, den påvirkes ikke av fall på sykkel MEN blir selvfølgelig med dersom du skjener ned en skråning. Jeg føler absolut at han er sikrere inni der og mer beskyttet dersom vi skulle kjøre uttafor en skråning også.

Det som gjorde at jeg tilslutt landet på sykkelvogna var baggasje. En ryggsekk sammen med sykkelsete er nesten umulig, fordi det allerede er trangt mellom sykler og barn. Tenkte at det ble lett å velge bil til stranda og sånn dersom vi aldri hadde noe særlig baggasjeplass. Samt at den er genial når vi handler, har med andre barn osv;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...