Hiv o'hoi Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 1. Lillegutt har nesten bare spist ferdigblandet mme + mm.. i går kveld gikk jeg tom for ferdigblandet og måtte bruke til pulver..han har vært en del plaget med magevondt og luft i magen, det siste døgnet nå så har han vært SÅ fredelig.. Tilfeldighet, eller er den ferdigblandede tøffere for magen? 2. Er det ok om jeg koker opp vann, heller det rett i flaska, putter flaska rett i kjøleskapet, og når jeg skal bruke det, varme vannet, så tilsette pulveret? eller må vannet være "nykokt"? 3. Ødelegger det noe med å varme melk i micro? Blir vitaminer eller næringstoffer ødelagt?
Libido- Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 1. Vet ikke 2. Helt greit 3. nei (når man spørr om slik ved f.eks grønnsaker, holder de faktisk bedre på vitaminene i micro)
Gjest Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 1. Tror ikke ferdigblandet vs pulver+vann skal ha noe å si for magevondten, men bruk litt maltekstrakt i melka en dag eller to for å se om det letter. 2. Ja, du kan fint kjøle det ned og så varme det igjen, eller enda enklere: Kok opp vann for en hel dag, kjøl ned til riktig temp og ha på termos! Holder hele dagen og melka er ferdig på null og niks 3. Ikke varm den i micro... se for øvrig tips om termos )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 1 - vet ikke 2 - Selv kokte jeg vann på morgenen og satte klar i flasker (blandet ut med malt siden snupp ble hard i magen av mmen). Avkjølte seg på benken og så satte jeg i kjøleskapet. Varmet vannet til passende drikketemp før jeg tilsatte pulveret. Funka godt her i gården. 3 - har hørt at det ødelegger noen av næringsstoffene når man varmer melk i micro, derfor jeg varmet vannet, og tilsatte pulveret etterpå.
Mrs. Bouquet Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 1. det vet jeg ikke, men bruker bare ferdigblandet når vi er på farten 2. Da dattera mi måtte ligge på nyfødt blandet de mme ferdig i en mugge, og hadde i kjøleskap. Den kan stå opptil ett døgn. 3. Nei, mikrobølgene ødelegger ikke noe i melka så lenge den ikke blir for varm. Om du har roterende mikroovn varmes melka ganska så jevnt opp og det er bare til å riste flaska før du kjenner på temperaturen.
Hiv o'hoi Skrevet 1. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2007 Okay, takk for svar alle sammen Malt bruker jeg allerede.. synes det er best å være på den sikre siden og blande melka fersk, men det er fint å ha vannet ferdigkokt, ellers så tar det jo så lang tid for lillegutt når han blir sulten.
¤ my precious ¤ Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 1. Vet ikke, men noen MME kan/bør ikke lagres(det står på pakken om den kan lagres eller ei), så kanskje det har noe med det å gjøre...ellers er maltekstrakt et bra tips :-) 2. Det er veldig greit å koke opp vann og varme i micro før man tilsetter MME :-) 3. Nei, det ødelegger ikke melken... - har aldri hørt noe om det ihvertfall :-)
Hiv o'hoi Skrevet 1. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2007 den ferdigblandede kommer jo på kartonger, og er holdbar frem til oktober-07.. Uåpnet da selvfølgelig.. åpnet 1 døgn i kjøleskapet.. takk for svar
¤ my precious ¤ Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Åja, misforsto ferdigblandet - jeg tenkte at du hadde blandet opp en viss mengde på forhånd... Er det NAN-ferdigblandet du bruker?
Hiv o'hoi Skrevet 1. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. august 2007 å ja, nei, bruker de kartongene tilvanlig, det er så mye enklere Er NAN jeg bruker ja.. både ferdig og i pulver..
Gjest Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Barn reagerer forskjellig på de enkelte mme.Noen får vondt i magen av NAN mens andre får vondt i magen av Collett osv. Du må nesten bare prøve deg fram. Min baby fikk vondt i magen av NAN og gulpet mye og fikk vondt i magen av Collett, så vi bruker Hipp og den liker han kjempe godt =) Hipp er jo åsså økologisk. Småfolk har jo åsså ferdig blandet mme. Kanskje dere kan prøve den i stedet hvis di vil ha ferdigblandet mme.
Hiv o'hoi Skrevet 1. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. august 2007 bruker nan i både ferdig og pulver - så akkurat der har det nok ikke noe med merket å gjøre. småfolk lager jo bare ferdig mme til 4mnd+ (hvertfall som jeg finner).. lillegutt er bare snaue 2 mnd..
¤ my precious ¤ Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 Jeg innbiler meg at ferdigblandet inneholder noe som pulveret ikke inneholder, siden det er ferdigblandet liksom.... Lillegutten min er snart 4 måneder og han prøvde jeg alle de forskjellige merkene av MME på, før jeg fant ut at han måtte få MME uten laktose i... Men han hadde mindre magevondt da jeg brukte MME fra HIPP...
2 herlige gutter og 1 mann=) Skrevet 1. august 2007 #14 Skrevet 1. august 2007 HAR IKKE LEST DE ANDRE SVARA UNDER/OVER... så kan hende det er noen som har sagt det samme 1. har selv en gutt på 4,5 mnd han blir harere i magen av ferdigblandinger enn med pulver som jeg blander selv. så når jeg bruker mye ferdiglandinger... må jeg gi han litt ekstra malteekstrakt. 2. Jeg bruker Nan (pulver) koker opp 1 liter vann på vankokeren heller på ei muge.. tar 33,33 skjeer oppi venter til den er kald og setter den i kjøleskapet. og heller 2 dl på flaska når jeg skal gi han mat og varmer den i mikroen eller "varmbad" 3. jeg har alti brukt mikro til nr 1 og 2... står jo på ferdigblandingene at man kan gjøre det eller er det på glassa det står det kanskje....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå