Mamma til verdens beste barn Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Vi har vært på vår første datters grav og hun har en nydelig gravsten i blankpolert svart granitt. Det regnet mens vi var der, og vi hadde med svamp og vann for å tørke bort skitt etc. Etter å ha tørket over stenen var det ett tørt håndavtrykk av en barnehånd ved siden av navnet hennes... Vasket over flere ganger men håndavtrykket tørket med en gang... helt klart og tydelig en liten barnehånd... Hun døde 3 dager gammel men ville snart vært 2,5 år. Sønnen vår var med dit for 2 uker siden, han er 16 mnd og vi mener å huske at han tok på gravstenen, men avtrykket så større ut en hans, men det er jo vanskelig å anslå også.. Det er klart det kan ha vært ett annet barn som har tatt på den, og vært fettete på hånden el noe, men uansett litt rart og litt fint:)
Monajenten Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Oi så rart da. Hørtes litt fint ut i grunnen, skjønner at det var en spesiell opplevelse.
LINDA*** Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Så søtt, får jeg vel si? Hm.. Kanskje et tåpelig spørsmål.. Men hvordan takler du å gå til ditt eget barns grav? Jeg tenkte på morfaren min i sta, som døde for 10 år siden. Og satt igjen med masssse tårer *snufs*. Jeg klarer ikke engang å gå på grava hans uten å bælje... Og han ble en gammel mann!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 1. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2007 Ingen spørsmål er tåpelige egentlig.. Hun var min første som sagt og etter at hun døde hadde vi ingenting annet å gå til enn graven hennes. Vi dro dit hver eneste dag etter begravelsen, etter ett par måneder var vi der 3-4 ganger i uken og når det var gått nesten ett år var vi der sånn at det alltid skulle brenne ett lys for henne. Det fylte savnet etter henne bittelitt. Etter at sønnen vår ble født ble det ikke så lett å gå dit ofte lenger, men vi prøver å være der ett par ganger i måneden. Det er litt godt å komme dit, noen ganger bare trist, noen ganger "koselig". Men jeg klarer ikke gå dit alene, det er grusomt! Vi har bilder av henne flere steder hjemme, hun var så vakker og velskapt og gravstedet hennes er det viktigste stedet i verden for meg. Er veldig fint der hun ligger gravlagt også, flere barnegraver på samme sted og de blir jo veldig godt stelt med alle sammen. Tror generelt at foreldre som har mistet ett barn har ett nært forhold til gravstedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå