Gå til innhold

Er Blood Diamond en bra film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!!

Skrevet

Da skal vi leie den i morgen, takk :-)

Skrevet

åååååh den er så bra!!

Skrevet

Den er knall bra!! Kul dialekt på Leonardo...."Ya mann"..:):)

Skrevet

Veldig bra!!!

Gled deg :-)

Skrevet

Den er velregissert med bra skuespillere, og historien er interessant og fengende, men den er som du skjønner også grufull!!

Det gjør nesten fysisk vondt å se den..

Det som er trist er jo at folk har sluttet å kjøpe diamanter fra Sierra Leone som en slags boikott. Det folk ikke har fått med seg er at historien i Blood Diamond allerede er noen år gammel, og mye er forandret siden den gangen. Nå er diamantmarkedet der nede "renere", og en del av inntektene får faktisk tilbake til de som "vasker etter" diamanter. Så nå går det faktisk utover de som jobber der, om man boikotter.

Oppfordrer alle til å følge med på situasjonen i Sierra Leone fremover. Det skal være valg der om kort tid (12. august). RUF er ikke så synlig og aktiv som før, men absolutt tilstedeværende etter det jeg har hørt.

Jeg anbefaler absolutt å se filmen. Leonardo DiCaprio er en undervurdert skuespiller i mine øyne, synes han er utrolig dyktig.

Skrevet

Jeg synes IKKE den var noe særlig!!

Er sikkert bra, altså.

Men jeg tar så innover meg slike grufulle ting. Blir skikkelig deprimert av det så må bevisst holde meg unna slike filmer. Så halve, men måtte bare gi meg...

Skrevet

Den tar opp et kjempe viktig tema.. MEN er veldig opplagt hva som skjer altså.. ikke noe intressante vendinger i det heletatt.. Men for all del.. helt greit tidsfordiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...