Gå til innhold

Modning/Åpning?


Kstin

Anbefalte innlegg

Er det fleire som har fått konstantert at mormunnen er moden og at det er åpning. Her har det visst skjedd saker og ting sidan sist, men berre 1 cm åpning enda. Kan gå lenge enda, terminen er ikkje før om 14 dager.... åhh, eg vil ha babyen ut no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå blir jeg bare missunnelig på alle som blir undersøkt på noen som helst måte. Jeg var hos legen i dag på 40-ukers kontroll og ble kun veid og målt...Har hatt vonde kynnere/rier i over et døgn, men han mente det ikke var nødvendig med noe mer undersøkelser.

 

Hva er grunnen til at du ble undersøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan eg fekk 3 veker før tida sist, så sa jordmora at ho kunne sjekke det.Men er nok sikkert ikkje vanleg prosedyre. Snakk med jordmora eller legen om det.Men sidan du er 40 veker så skjer det nok ganske raskt.. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte be om å bli undersøkt var jo "bare 38 uker. men livmora var myk og fin i allefall og det er bra etter i herdig nålestikking og bringebærbladte drikking :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg fekk også akupunktur, men gjekk 14 dager over tida. Måtte settast i gang. Ellers så tar eg bringebærbladkapsler. Lurer på kor mykje penger vi bruker på slike ting som kanskje ikkje virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 1 cm åpning og var godt moden for 17 dager siden da JM sjekket.. Jm mente at jeg max kom til å gå ti dager. men her sitter jeg en uke senere enn hun tippet og ingen fødsel. Har egentlig termin 5 august.

Har også vært og fått akupunktur, hun også mente max ti dager og at alt var sååå klart. PØH!

 

Begynner å lure på hvorfor de sier sånt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enig. Kan gå lenge med opning. ALT må vere klart før det skjer noko, både baby og kroppen. Når man får slike beskjeder så blir det berre endå meir venting. Sjølve fødselen er visst ikkje i gang før det er 4 cm opning, og det kan ta veldig mange dager før det skjer. Men lykke til fairy. Eg håper du slepp gå over tida..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se i morgen skal jeg gå en skikkelig tur og sette litt "kraftigere" nåler i morgen kveld så får vi se om det skjer "NOE", skal inn på tirsdag å legge plan for igang setting men det hadde jo vært fint å føde før det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...