MissMatch Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Vi skal kjøre nesten 50 mil imorgen, og hun har kun brukt bilstol før. Er redd hun kommer til å bli mere urolig i bagen siden hun ikke er vant til den...? Er det noen som har erfaringer med dette? Burde jeg bruke bilstolen eller bagen med nett (som vi har lånt av ei venninne)? Kan det være skadelig for ryggen hennes å bruke bilstolen? Hvor lenge burde man kjøre om gangen? Hun er 6 1/2 mnd, og sitter nesten selv. Takknemlig for svar:-)
mammmamia ** Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Bruk bilstolen! Hun er altfor stor til å ligge i nett, og nett er IKKE trygt! Når hun er så stor er det overhodet ingen fare med å sitte i bilsete, men ta pauser om hun blir grinete..! Se denne linken, eller disse to da, så regner jeg med du IKKE bruker nett: http://folksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_offb_top.avi http://folksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_onb_top.avi
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Trygg trafikk anbefaler stol,de forstår ikke at nett er tillatt,men nå er det jo ikke de som bestemmer hva som er lovlig eller ei. Så jeg hadde gått for bilstol,med stopp i alle fall annen hver time om ikke oftere,stopp og kos dere og kjør videre,stoppene trenger ikke å være så veldig lange.
MissMatch Skrevet 1. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2007 Den er grei, det var jo svaret jeg ville ha så da går jeg ned og kaster ut bagen i bilen og rett inn med bilstolen igjen:-) Fortsatt god onsdagskveld, chicks:-)
snartmammapåny Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Enig med de to som har svart deg, bruk bilstolen! Er faktisk litt usikker på om du hadde fått en 6mnd baby til å ligge 50 mil i en bag jeg. Småen her er 3mnd og han hadde nok protestert på å måtte ligge så lenge i baggen. OG så er det ikke trygt i det hele tatt. En baby på 6mnd er og så sterk i kroppen at den tåler fint en lang biltur. Ta pause om barnet blir urolig, men ellers så holder nok de naturlige pausene for mat og tørr bleie. Er ingen ekspert, men selv hadde jeg ikke stoppet annen hver time slik som blir nevnt over her da. Jeg hadde heller kjørt så lange strekker som barnet synest er greit. Et barn på 6 mnd sier klart fra når det er nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå