Gå til innhold

Må man skifte ut barnesete, uansett kræsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble påkjørt bakfra i 30km i timen ca, når vi var på ferie. Alt gikk jo bra, utenom bakluka på bilen. Men må vi da skifte ut barnesetet? Mener jeg har hørt eller lest det ett sted..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også lest det... mulig det er fordi de kan få brister ved støt, sånn at stabiliteten synker?

Skrevet

Jeg tror det er fordi de ikke kan garantere for at setet fungerer som det skal når det har vært utsatt for støt. Samme som hvis man mister sykkelhjelmen i bakken - da skal man også kjøpe ny. Ikke sikkert at det er noe galt med det, men er vel noe i det mayaya sier også. Evt at den har fått en skade man ikke kan se.

Når jeg tenker meg om så rygget gubben på en stolpe i et parkeringshus i lav fart. Smalt ganske så godt men ikke sånn at noen av oss rykket altfor mye for å si det sånn. Har ikke byttet ut barnestolen.

Skrevet

Satt barnet i bilsetet?? Det er av betydning, for det er beltene som får belastningen, og som kan fungere dårlig, eller ryke neste gang dersom dere kræsjer skikkelig..! Men send mail til Trygg Trafikk og hør! Jeg fikk beskjed om å bytte ut mine TVERT, og ville overhodet ikke følt meg trygg om jeg ikke hadde gjort det, ville hele tiden tenkt "hva om.." Hadde ikke kunnet leve med det hvis jeg ikke byttet dem ut og ungene ble alvorlig skadet i en evt "harmløs" kollisjon senere..! Men siden det var en kollisjon bakfra og i bare 30 km/t ville jeg hørt med ekspertene :-)

Skrevet

Trurn du bør bytte det ut. Skriv det i skademeldinga, så får dere dekket for et nytt.

Skrevet

Tror jeg hadde byttet det for sikkerhetsskyld, det blir jo dekket av forsikringen.

Skrevet

Barnet satt i setet ja, får sende mail til trygg trafikk og se hva dem sier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...