gravid med nr2 Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 rulle seg berre fra rygg te mage...men ligge på magen å snur seg rundt etter leker å åle litt... men e da normalt at dei kje snur seg fra mage te rygg og?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Min snudde seg fra rygg-mage når han var 4 mnd og 2 uker Snudde seg fra mage-rygg når han var 6 mnd og 3 uker
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Snittet for rulling er 7 måneder. At manger her inne tilsynelatende snur seg mye tidligere reflekterer nok mer skryt enn sannhet. Du har ingenting å uroe deg for:)
manonym Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Gutten min er 6 måneder og snur seg bare fra rygg til mage, gjort det siden han var 3 måneder. Snur seg ikke fra mage til rygg enda.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Hva er det for et innlegg? Jenta lurer ikke på hvor tidlig din unge rullet, men om hennes unge er unormal.
Mrs. Bouquet Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Har inntrykk av at de fleste babyene her inne ruller, kryper og sier mamma fra de 2 mnd. For 2 uker siden rullet jenta mi (6 mnd) stort sett bare fra mage til rygg, de gangene hun rullet fra rygg til mage fikk hun ikke med seg den ene armen. Nå ruller hun rundt omkring i stort tempo. Havner mange meter fra hvor jeg la henne på få minutt. Så det motoriske går nok i rykk og napp. Noen ganger ligger de litt etter, mens andre ganger litt foran normalen.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Du fikk frem poenget mitt mye bedre enn meg. Det jeg har sett endel er at samme når de ruller, så blir de like aktive rundt 7 måneder. Mi rulla ikke før hun var 7 måneder, og etter 3 dager så krabba hun nesten. De jeg har sett som ruller veldig tidlig er ganske immobile på mager, og sutrer fort fordi de vil tilbake til ryggen. Husk at landsgjennomsnittet er 7 måneder, og HIs baby ruller jo allerede.
gravid med nr2 Skrevet 1. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2007 okei, høyres flott ut-.... hu har berre ikkje funne ut at da går andre veien endo... men alle her inne høyres jo så tidlige ut, krype å går ¨så tidlig...men alle har ulik utvikling, heldevis...håpe jento mi klare andre veien snart og...
Gjest Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Mitt knøtt har ikke funnet ut av mage til rygg og han gidder knapt rulle fra rygg til mage...men da jeg spurte fysioterapauten (gikk til en pga favorittside) fikk jeg beskjed om at det var helt normalt. Mange lærer ikke rullinga fra mage til rygg før de er 8-9 måneder
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #11 Skrevet 1. august 2007 Tror det er veldig individuelt. Her er det ikke noe skryt fra min side, men min har rulla siden han var 4 mnd begge veier. og nå er det rett før han krabber, han er nå 5,5 mnd.
noegodtivente Skrevet 1. august 2007 #13 Skrevet 1. august 2007 Jenta mi er 7,5 mnd hun begynte å rulle fra rygg til mage etter å ha vært på 6mnd kontroll. Legen som undersøkte jenta mi på 6mnd kontollen lurte på om hun kunne rulle, jeg sa nei siden hun ikke kunne dette da. Legen sa at det gjorde ingenting for hun hadde fin utvikling på andre områder, var flink å snu seg når hun lå på magen, stod med beina planta godt når hun ble holdt mot underlaget osv. Jenta mi rullet som sagt når vi kom hjem fra kontollen den dagen:), men det er først nå når hun ble 7mnd at hun virkelig ruller, dette er da bare til en side og ikke fra mage til rygg enda. Men hun har derimot funnet ut at det går han å åle seg fremover. Det jeg prøver å si er at barn utvikler seg forskjellig, ditt barn øver kanskje på å lage en lyd eller pinsettgrep med fingrene eller noe annet. Jeg tror ikke alle barn lærer det samme først, de lærer det de oppdager i øyeblikket. Hjelp til å stimulere ditt barn på det området han/hun forsker på akkurat nå Men jeg også blir fustrert av og til når jeg hører om super babyer som sier mamma og slår kolbøtte når de er 3mnd......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå