Gå til innhold

HJELP! Maurinvasjon på kjøkkenet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vi reiser på ferie for ei uke i morgen tidlig klokka fem!

Noen gode kjerringråd? Rekker ikke å få kjøpt inn noen middel nå, og har ikke lyst på å komme hjem til maurkaos...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet alt om maur. Bodde i studentleilighet som var ble innvadert av faraomar, sånne bitte, bitte små brune maur.

Og de var ikke lett å bli kvitt.

Anticimex holdt på i flere mnd og problemet var enda ikke borte da jeg flytta ut. Måtte kaste nesten lt av mat som hadde stått i skapene samt at om de ble med i møblene, kunne de formere seg og "flytte inn" i vår nye leilighet. Det klarte vi heldigvis å unngå!!

Men, altså, dere bør ta kontakt med et firma som jobber med å utrydde maur og få dem til å komme, så får dere få noen venner el slektninger til å låse dem inn og sjekke at de får lagt ut feller elle hva de nå gjør, mens dere er borte. Ellers ville jeg ikke reist bort om jeg var dere.....

De formerer seg raskt og finner stadig nye kriker og kroker å flytte inn i.

Beklager, men det er iallefall det jeg råder dere til!

Skrevet

Huff det hørtes ikke bra ut:(

Skal i bryllup til søstern min, så blir nok ikke populært om jeg ikke drar på grunn av maur...

Så typisk at de skal komme akkurat i det man skal reise!

Men takk for tips lell, selv om det ikke var oppmuntrende råd:), får prøve å se om vi finner skadedyrfirma da!

Skrevet

Maurene flytter også inn til meg på denne tiden av året - innvasjon på kjøkkenet. Helt grusomt og jeg er livredd maur enda så små de er.

De har heldigvis ikke kommet til meg enda, men er vel rett rundt gjørne.

jeg bruker å kjøpe sånne maurbokser på jernia - fungerer super bra og mauren blir borte etter noen dager.

Løp å kjøp:)

Skrevet

uff!! min mor og familien ble invadert av maur for et par år siden, det også startet på kjøkkenet.. tror ikke det var et produkt som ikke ble testet hjemme, men de ble aldri helt kvitt det. nå har de nettopp revet opp hele badet - fra tak til gulv!!! der hadde de laget seg til...

jeg ville fått skadedyrkontrollen til å sjekke med det samme!!

Skrevet

Oj hørtes ikke bra ut - ikke billig heller med å rive opp gulv på badet.

Hva slags maur hadde dem - sukkermaur eller sånn andre (husker ikke hva det heter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...