Gå til innhold

Tips til å slanke seg ca 40 kg..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min må ned ca 40 kg pga helsemessige årsaker. Men litt av problemet nå er at han ikke vet hvordan han skal få dette til. Vi har snakket om å trene 3 ganger i uken, spise faste små måltider, kutte ut brus, gotteri ++++. Vi må legge om livsstilen helt (litt kjipt for meg som helst skulle gått opp 5-10 kg..). Har kjøpt Grete Roede kokeboken, men synes ikke jeg fant noe særlig om hva man kan ha på brødskive til frokost, lunsj el hvor mange. Mange middagstips som kan brukes så jeg kan planlegge ukedagene på hva vi skal ha...(håper bare ungene liker det som evt må lages..)

Han må ikke ned superraskt, men håper å være i mål om 1 - 11/2 år.

Har noen tips på hvordan sette opp plan for mat hva som kan spises etc.? Kanskje har gått ned mye selv og kan fortelle litt?

Evt nettsider. Han nekter å gå på kurs og bruke piller eller drikke shaker for å døyve sulten.. han vil klare det på naturlig vis sier han....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler at han melder seg på ett grethe roede kurs og siden flere. Her vil han få tips, råd og holde motivasjonen oppe. 30 min gåtur hver dag vil hjelpe stort :-) Lykke til!

Skrevet

kutte alle karbohydrater, se på www.lavkarbo.no

 

jeg spiser ca 50 g karbohydrater pr dag, altså litt mer enn på den kuren, men funker like vel :o)

 

bytt ut brød med "wasa fiber pluss" knekkebrød

bytt ut pasta, ris, potet med brokkoli, blomkål, aspargis

spis egg og bacon til frokost

kutt ut frukt

Skrevet

Hva med å kjøpe en ergometersykkel?

Skrevet

Det fins visstnok egne Grete Roede kurs for menn. Mannen til en venninne av meg halverte vekta (det ser sånn ut ihvertfall) etter å ha deltatt på et slikt kurs. Tror det kan hjelpe å møte flere i samme situasjon.

Skrevet

Anbefaller vektklubb.no på det varmeste. Her får man oversikt over hvor mye man skal spise i kcal og av hvilke næringsstoffer (fett, protein og karbohydrater) De kommer med meny forslag men man kan selv legge inn andre ting i dagboken og se hvordan de passer inn i forhold til kcal man har fått oppgitt. Man kan også få satt opp ett eget treningsprogram der inne som baserer seg på hva man legger inn at man liker å gjøre.

I tillegg er man helt anonym og ingen mat er fy for alltid :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...