123-indianere Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Mannen min må ned ca 40 kg pga helsemessige årsaker. Men litt av problemet nå er at han ikke vet hvordan han skal få dette til. Vi har snakket om å trene 3 ganger i uken, spise faste små måltider, kutte ut brus, gotteri ++++. Vi må legge om livsstilen helt (litt kjipt for meg som helst skulle gått opp 5-10 kg..). Har kjøpt Grete Roede kokeboken, men synes ikke jeg fant noe særlig om hva man kan ha på brødskive til frokost, lunsj el hvor mange. Mange middagstips som kan brukes så jeg kan planlegge ukedagene på hva vi skal ha...(håper bare ungene liker det som evt må lages..) Han må ikke ned superraskt, men håper å være i mål om 1 - 11/2 år. Har noen tips på hvordan sette opp plan for mat hva som kan spises etc.? Kanskje har gått ned mye selv og kan fortelle litt? Evt nettsider. Han nekter å gå på kurs og bruke piller eller drikke shaker for å døyve sulten.. han vil klare det på naturlig vis sier han....
nick39 Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Her lærer man hvordan man spiser sundt, ikke er det dyrt eller. Og man kan gjøre det hjemme. http://www.vektklubb.no lykke til
To trollunger + en spire Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Anbefaler at han melder seg på ett grethe roede kurs og siden flere. Her vil han få tips, råd og holde motivasjonen oppe. 30 min gåtur hver dag vil hjelpe stort :-) Lykke til!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 kutte alle karbohydrater, se på www.lavkarbo.no jeg spiser ca 50 g karbohydrater pr dag, altså litt mer enn på den kuren, men funker like vel ) bytt ut brød med "wasa fiber pluss" knekkebrød bytt ut pasta, ris, potet med brokkoli, blomkål, aspargis spis egg og bacon til frokost kutt ut frukt
prysseluskan Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Det fins visstnok egne Grete Roede kurs for menn. Mannen til en venninne av meg halverte vekta (det ser sånn ut ihvertfall) etter å ha deltatt på et slikt kurs. Tror det kan hjelpe å møte flere i samme situasjon.
imsdal med julesmak Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Anbefaller vektklubb.no på det varmeste. Her får man oversikt over hvor mye man skal spise i kcal og av hvilke næringsstoffer (fett, protein og karbohydrater) De kommer med meny forslag men man kan selv legge inn andre ting i dagboken og se hvordan de passer inn i forhold til kcal man har fått oppgitt. Man kan også få satt opp ett eget treningsprogram der inne som baserer seg på hva man legger inn at man liker å gjøre. I tillegg er man helt anonym og ingen mat er fy for alltid )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå