mammatil 2, snart 3! Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Vi tenker veldig på når vi skal begynne og prøve på nr 3... Vi har en gutt på snart tre (om en måned) og en gutt på snart 1 (også om en måned). Vi har veldig lyst på tre barn og lurer litt på å begynne å prøve nå....men er det for tidlig?? Noen med erfaringer?? Det er jo slitsomt, men samtidig veldig koselig, og når de er såpass tette vil de jo kunne leke en del sammen... Burde vi kanskje vente et år til slik at minstemann vil være 2 1/2? Tenker litt på alderen min også, blir 34 i mars... Er litt redd for å vente for lenge også, i tilfelle vi kommer til å streve med å bli gravide og litt med tanke på at man kanskje ombestemmer seg og tenker at det er nok med to. Har også litt dårlig samvittighet i forhold til jobben, hadde bare jobbet der i litt over ett år da jeg gikk ut i permisjon med minstemann og hvis jeg blir gravid nå vil det jo bare være 10-12mnd til neste permisjon...? Synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Hei! Jobben er ikke noe å bekymre seg for, iallfall! Ditt yrkesaktive liv kommer til å bli langt, og du kommer nok fort inn i det igjen om du får flere barn også! Jeg er også 34 i høst, og tenker på alderen, men samtidig er det viktig at småbarnsperioden kan nytes, og med tre så tette kan det bli vel hektisk? Det er 20 mnd mellom mine to første, og jeg opplevde en "sorg" pga at eldstejenta ble så fort stor når jente nummer to kom! :-) De er 8 og 6 i år, i fjor fikk jeg enda ei jente, og ønsker meg et barn til om ikke altfor lenge, men far nøler....Uansett vil jeg ikke "lage barn" før kanskje mai neste år, ikke pga jobb, men for virkelig å nyyyte minstejenta uten å ha ny baby i magen! Dermed har jeg omtrent et år å bearbeide sambo på! :-) Men fire er nok (for meg) ! :-) mitt råd: vent litt. kanskje til den yngste er 21/2 som du selv sier? Du er fremdeles bare 35 når neste barn kommer, og familielivet har stabilisert seg litt! :-) MAJ
Edda Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Høres ut som om du egentlig er motivert for å få nr. 3 ganske raskt, så hvorfor ikke "la naturen gå sin gang"? Skjer det - så skjer det. ... selv hadde jeg "glemt" hvordan naturen fungerer - for nr. 3 var ikke akkurat planlagt. Men nå kommer hun på nyåret - da vil mine to "store" være 4 og 2 1/2 år... Slitsomt blir det sikkert - på den annen side er jeg liksom inni småbarnsmodusen nå. Min eldste var 16 måneder når nr. 2 kom, og jeg innbiller meg at det uansett ikke kan bli mer slitsomt enn det var da. Nå er tross alt mine to barn så store at de leker selv, spiser selv, prater og kan bli pratet til. Var litt annerledes når nr. 2 kom, for da hadde nr. 1 knapt lært å gå ... Lykke til! (jeg spår at du "sitter i saksa" om ikke så veldig lenge :-)
MammaTil-3-Prinsesser=) Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Hei=) vi har fått 3 barn nå på 3 år og fire mnd.. og det går kjempefint! jeg synst heilt klart det var verre da nr to kom. nå har de to "store" ialfall hverandre når mamma sitter og gir pupp el styrer m lille bebisen. Tror mammaen kjenner seg sjøl best og vet når ho er klar for nestemann og det kan være veldig forskjellig. Kommer seff ann på å tøffe svangerskap, fødsel og alt mulig har vært, men jeg har bare positive erfaringer m de som vel må kalles "tre tette" Så ville bare si at hvis du føler deg klar så kom igjen. Og- vi greier mange ganger mye mer enn vi tror=) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå