Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok...nå er han 1år, og jeg lurer på:

skal jeg slutte me mm med en gang?

hvor lenge ga dere mme?

og ku melk: hvilken sort? noen sier h melk...men dette er vel feil??

lett melk, ekstra lett eller skummet???

hvordan begynte dere å gi barna kumelk? i kopp? flaske??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sluttet å amme når ho var 4 mnd, gav mme til ho var 10 mnd og da sluttet jeg å gi ho mme på dagen fikk bare vann oxo mme morra og kveld, oxo når ho var 11 mnd så begynte jeg å avvende ho, gav litt ren lett melk(10ml ca) først til ho + mme etterpå(blandet d ikke)oxo økte jeg for hver dag ,

og til slutt fikk ho bare lettmelk på flaske morra og kveld, ikke noe melk på dagen.. da for ho bare vann i tute kopp, ho for enda melk på flaske, morra og kveld, og ho er halvanne... det er lissom kosen ho sin så har ikke tenkt å slutte med det enda..

du må bare prøve deg fra og se hva han vil ha. om han liker vanlig melk eller ikke.. men jeg ville ikke blandet d med noe hadde jeg vært deg, bare gitt han ren lettmelk

Skrevet

Hvorfor er H-melk feil? Er ikke dette det beste for så små barn, istedet for den lettere typen? Har jeg gått glipp av noe kanskje?

Jenta har fått kumelk (H-melk) fra hun ble ett år (er 13 mnd), og hun elsker det. Hun er ikke så flink til å drikke av kopp enda, så hun bruker sugerør, hehe... Med det drikker hun MASSE! ;-)

Vi har vann i tutkoppen som hun drikker av hele dagen (tørstedrikk), så jeg ville ikke ha melk oppi der slik at hun blir "overrasket". Jeg ville skille melkedrikkinga fra vanndrikkinga, derfor valgte jeg å bruke sugerør når hun skal ha melk.

Skrevet

HS sa til meg at vi skulle gi lettmelk. Var unødvendig med det ekstra fettet når de har normal vektoppgang og følger kurven sin.

Han får ekstra lett

Skrevet

Min homeopat/ enæringsrådgiver ba meg gi h-melk fordi en del av vitaminene og mineralene forsvinner med avfettingen, og melkefettet gjør ingenting for de små. Nå tålte ikke min melk alikevel da, så vi er på rismelken, men det var i alle fall det vi fikk beskjed om:) Vi begynnte å blande i mme, litt mer for hver dag som gikk og tilslutt var det bare h-melk, brukte vel en 7-8 dager. Gav han i flaske.

Skrevet

Har også hørt at barn ikke har vondt av fettet som vi selv pleier å unngå. Tror jeg fortsetter å gi H-melk jeg, det er jo ikke akkurat av det dårlige fettet, så... :-)

Skrevet

d som var rådet før var at vi skulle gi h-melk pga d ekstra fette som de minste trenger for å utvikle hjernen, MEN nå har de tatt dette tilbake fordi de har funnet ut at dette fette (fra hmelken) ikke er særlig bra aligevel! med andre ord, vi bør gi lettere melk, men vi må få i barna det gode fettet fra en annen plass blaennet smør på skiven....d er visstnok VELDIG viktig;-)

er det bare jeg som har hørt dette!?!?!

Skrevet

Skal spørre HS, skal på kontroll nå snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...