Mamma_25 Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 dere så har bakover vendt livmor når kjendte dere liv og når begynte magen og vokse hos dere? er 12 uker på vei i morra og har ikje fått en liten kul engang. har hørt man har lettere fødsel om man har bakovervendt livmor, noen andre så har hørt det eller vet om det stemmer?
Athina' Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Har ikke noe med å ha bakovervendt livmor og det å kjenne liv. Den vokser opp som du fyller en ballong sakte med luft. Jeg kjente liv allerede 12+noe jeg, men jeg er andregangs fødende da så jeg vet hva jeg skal kjenne etter. Husk i uke 12 er den rett over skambenet så det er ikke mye til kul man har da, er mest at man er oppblåst å ser feit ut :-) Har heller ikke noe med saken med fødesel og bakovervendt livmor, for alle livmorer er likedan når de er store. Jeg skulle ønske det var sånn, men det er det ikke :-)
Miamamma Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Jeg spurte jordmor om dette, siden jeg har det sjøl, men hun sa at i de fleste tilfeller har det ingen betydning i noen retning. Noen få kan ha litt større problemer med å bli gravide og man må være litt mer forsiktig dersom man skal sette inn spiral, men i selve svangerskapet vil livmora uansett "reise seg" og vokse på samme vis som ei "vanlig" livmor. Tror i hvertfall ikke på at man får lettere fødsler; det gikk ikke så kjapt og greit med meg sist, i allefall, selv om det hadde vært fint om det virkelig var sånn :-)
Gjest Lenchen Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg har bakoverlent livmor og fødte min første på under 4 timer, men det var inn i granskauen vondt da, hehehe... Mamma har også bakoverlent og hadde en lett, men 18 timer lang fødsel med meg (førstemann) og lillesøster kom på 1 time, men mamma sier at smertene med henne var såååå vonde at hun foretrakk 18 timer med meg. Jeg er spent på om den jeg venter nå kommer som et olja lyn!!! Hjelp!! Jeg er 13+1 i dag og har fått mage, men de sier jo at 2.gangsfødende får fortere mage da....
Mamma_25 Skrevet 3. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2007 Takk for svar jenter! håper fødselen blir lett for oss alle.. har ikje så stor smerteteskel at det gjør noe...hehe men hva søren det kommer noe nydelig ut av de smertene... :) vi tåler det jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå