Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg og min sambo har 7 barn tilsammen, jeg 4 han 3. Hannes x har ordnet det slik at vi ALDRI får fri-helg sammen. Annenhver helg er hannes barn til oss, da er mine til sin pappa, og omvendt! Grunnen til at det er HUN som har stelt i stand dette, er at min x jobber turnus og har arb.helg de helgene han ikke har ungene, så han er låst. Dette sliter VELDIG, vært sammen i 9 mnd nå og hatt fri bare vi to TO ganger..... Noen andre som har erfaringer på dette området??
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 hei..vi var i samme situasjon som deg..han har 3 barn å jeg har 5 barn...x dama hans slo seg vrang med en gang men d varte ikke lenge før hu kom tilbake til oss med d tilbudet vi ga henne...men jeg angrer på dette for han driter jo i d nå alikevel..d er jo meg di henger rundt nå alikevel...men,nå er jeg på veii ut av dette forholdet her,orker ikke mer av dette styret her...han unngår jo å ha dem mest mulig..fatter d ikke for vi mødre kjemper om å få ha barna mes mulig men,noen driter bare i d tydeligvis..ønsker deg å dine lykke til..klem
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Tusen takk for det, det er ikke rosenrødt med x`er, stebarn etc På tross av den korte stunden vi har vært sammen, har jeg mange gang bare hatt lyst til å dra min kos, men så ble jeg da ganske uventet gravid...abort er utenkelig. Men en får se hvordan det går, eg klarer ikke slite meg ut på x`n hans og barna hans, og jeg klaret meg KJEMPE godt alene med de fire jeg har fra før, så da skal jeg alltids klare meg alene med en til
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Det er jo ikke akkurat dere som er i sentrum da... at dere skal få barnefrie helger. Vanlige foreldre som bor sammen, har da ingenting som heter barnefri helger de. Dere er for bortskjemte ! Det er barna det gjelder. At de skal få besøke feks far og hans familie,- og da må det jo være en helg som passer de også...ikke bare dere som vil ha fri fra egne barn. Ærlig talt !!!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 er jo forsåvidt et poeng dette, men for vanlige fellesbarn så har en jo gjerne barnevakt, det er jo problemer mer knyttet til å ta barenvakt når en allikevel ikke har barna hver eneste helg. ta skal en jo liksom mer legge egne ting til de helgen der det ikke går utover barna. men rådet blir vel da som med andre ting, ha inn barnevakt, og stikk ut å mor dere, reis på hytta om dere har, eller hotellweekender.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 TIL HI Uff jeg og mannen min er i samme situasjon som deg. Vi får aldri barnefri sammen annenhver helg. Helt pyton!!! TROR VI MÅ SKILLE OSS SÅNN AT VI FÅR DET!!! Nei vet du hva, nå ble jeg helt sjokkert av å lese innlegget ditt. Ser du på barnefaren som en barnevakt for deg, slik at du får fri??? Går det an å bli mer egoistisk? Skikkelig provosert
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Jeg blir mest sjokkert over alle de som lar seg provosere.. Folk er forskjellige.. Forskjellige behov.. Hva er vitsen å bli så utrolig opprørt? Skjønner at hun trenger barnefri jeg... Personlig trenger jeg barnefri selv om stebarnet er her kun 2 helger i mnd. Da stikker jeg av til familie eller venner.
*-* Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Ja, hvorfor blir dere så sinte pga dette? Det er da virkelig ikke det samme som i en kjernefamilie med mor, far og ett sett barn. Da kan man også lettere be om barnevakt. Som noen påpekte over her, det sitter litt lenger inne å ha barnevakt når barna feks bare er der annenhver helg, man vil jo at barna skal føle seg prioritert. En annen ting er at nyfamilie-tilværelsen er komplisert, og det er til beste for alle parter at de voksne får tid til å være kjærster og ta vare på forholdet sitt også. Det er mange utfordringer i hverdagen som ikke andre familier har, mange som skal taes hensyn til til enhver tid. Det kan også være vanskeligere for nyfamilieforeldre å sette grenser for barna, be om litt rolig voksentid feks, fordi man er redd for at barna ikke skal føle seg inkludert. Par som møtes uten barn har dessuten gjerne noen år sammen før man får barn, det har ikke nyfamilier. Dessuten er årene med små barn som man kan prate over hodet til og som legger seg kl sju (selv om de også krever mye!) også noe annet enn større barn som får med seg alt og kanskje legger seg kl ti.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Jeg som startet denne tråden, takk til alle dere som faktisk FORSTÅR.....dere andre lar dere provosere av ALT, det ser man jo lett ut fra andre tråder her inne!!!
Kahbean Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Forstår deg helt men så sjønner jeg også poenget til mannen sin x. Hadde jeg vært henne hadde jeg også villa hadd barne til pappan når han ikke har alle andre barna der. Det e viktig for dem å få den tida med pappan sin når de først kan. Et hus med så mange barn i har ikke vært lett for barna og takle. Latt dem først bli vant til deres forhold og nye søsken rundt seg. Kanskje dere kan forandre slik at det blir samme uker til alle sammens etter det har roet seg litt?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Jeg tenker også på de stakkars barna oppi denne smørja. De må jo ha et utrolig stresset liv. Stakkars. Mor og far er skilte, så må de til faren annenhver uke, også må de være sammen med 3/4 andre barn helgen de endelig er hjemme hos mor... for hun vil ha fri annenhver helg. Lurer virkelig på hvordan langtidseffekten på disse barna (skillsmissebarna) blir i fremtiden.Med tanke på at det er så mange skillsmissebarn i dag, så lurer jeg på hvordan fremtiden blir. De fleste barn i dag opplever jo ikke hvordan en normal familie egentlig skal være. Det er jo omtrent bare familier som består av "hummer og kanari" nå. Og så sies det at sjansen for skillsmisse er mye større dersom man er skillsmissebarn selv. Ikke rart det, for alle disse barna tar jo oftest etter sine egne foreldre. De har sett hvordan de "løser" problemene etc. Skremmende !!!
ana baroma Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Er det noen som helst mulighet for at din ex kan bytte turnus? Skjønner at det er et stort ønske, men er han av den mer forståelsesfulle typen kanskje? Vi tilpasser oss sånn at mor slipper å jobbe de helgene hun har sønnen sin, sånn at de faktisk får helgene sine sammen uten masse stress med barnevakt osv. Altså, vi bytter helg dersom det går... Men her er jo mor og far faktisk enige om at de vil gjøre det beste for sin sønn, og med steforeldrene på samme side, så ordner det seg som regel til det beste... Man gir og tar - og her gjør heldigvis alle det!
*-* Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Enig i det at det kan være veldig slitsomt for barna også og være sju unger hver gang de er hos pappa. Men det er ikke så bra for dem å ha en helt utslitt pappa og stemor heller, eller et pappa-hjem hvor alle er helt på felgen og flytter fra hverandre innen tre år. Er det noen mulighet for at mannen din kan bytte jobb noen år, og unngå turnus? Selv om det sikkert ikke er ideelt, så ville jeg gjort mye for å få til det noen år nå når barna er små tror jeg. Jobben er ikke viktigst nå (bortsett fra at man trenger penger så klart - og ja, jeg forstår at ikke alle kanskje kan bytte jobbe, men ofte er det meste mulig). Turnusjobbing og dine, mine, våre barn må være det aller verste tenker jeg og slite veldig, skjønner ikke at folk får det til.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Han har desverre ingen mulighet for å skifte helg. Men til dere som mener stakars unger som må være så mange i samme hus, samme helgen. Jeg er av den oppfatnign at det er til det beste for ALLE om det er en slik ordning. Da får du selv, og din nye partner fri SAMMEN annenhver helg, og de helgene ungene er der, er man DER for ungene, og vem sier at ikke jeg kan ta MINE unger å finne på noe, mens sambo tar SINE barn med og finner på noe????
Gjest Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 Skjønner deg godt, jeg. Ser på meg selv som en god stemor og har tro på at jeg blir en god mor om den tid kommer, men jeg vet med meg selv at jeg hadde klikka om jeg aldri skulle få barnefri. Synes det er helt utrolig at enkelte her kan hisse seg opp over et slikt ønske. Slutter enkelte å eksistere som et selvstendig vesen med egne behov og ønsker i livet i det øyeblikket man blir mor? Det skal jeg bestrebe meg på å unngå for det det er verdt.
~~DoraDora~~ Skrevet 9. august 2007 #17 Skrevet 9. august 2007 Å skylde på eksen til mannen din blir litt for kjipt for meg. Du kan da ikke si det er hennes skyld at du ikke får frihelg annenhver helg... Kjære vene deg...det er du som har tre barn selv, og i tillegg har innledet et forhold til en mann med fire barn... En setning som jeg normalt er motstander av, kan her brukes til deg : ... Du visste hva du gikk til, da du valgte en mann med 4 barn... og du visste selvfølgelig at du hadde 3 med i din egen koffert... Noe ALLE kan forestille seg, er at det blir utroooolig lite barnefri med 7 unger i familien.... Her må du nok bite i det sure eplet, og innse at som alle andre foreldre, må det en barnevakt til for å få fri så ofte som du selv ønsker.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #18 Skrevet 9. august 2007 Når sambos eks har sagt GJENTATTE gang at hun skal sørge for at vi ALDRI får barnefri sammen, så takker jeg henne for at ting er som de er!!!
*-* Skrevet 10. august 2007 #19 Skrevet 10. august 2007 Du kan ikke prøve å bytte litt med din eks da, hvis han er mer medgjørlig? Kan ikke dere bytte helger på dine barn?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #20 Skrevet 10. august 2007 Han er låst opp mot turnusen sin, kjører fire stk på samme skiftplan, men ingen av de andre tre er interessert i å bytte. Så en får vel bare innfinne seg med tingenes tilstand, og være uten så mye overskudd til noen av barna....
~~DoraDora~~ Skrevet 10. august 2007 #21 Skrevet 10. august 2007 Det får du gjøre ja... Sånn er det for oss andre foreldre også ( vi som ikke kan sende barna til far/mor, og få fri annenhver helg). Vi har også lite overskudd til barna innimellom. Sånn er det å være småbarnsforeldre vet du ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå