Gå til innhold

Noen råd/tips til meg? (Merkelig syklus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet med p-pillene i mai, og fikk forventet blødning ("juksemens"). Deretter fikk jeg mensen til forventet tid ca 28 dager etterpå, varte 5-6 dager.

Ca 28 dager etterpå kom mensmurringer og mørkebrun utflod (ikke rødt blod) som varte i ca 1 uke. For noen dager siden, da jeg teoretisk sett skulle hatt mensen igjen (på dagen 28 dager etter forrige "mens" eller hva jeg skal kalle det, siden det aldri kom ordentlig blod...), kom det rødlig/rosa utflod... Og dagen etter bittelitt rødlig/rosa utflod. Deretter ingenting.

Nå, 3 dager etter første utflod, har jeg fremdeles litt mensmurringer av og til, men ingen utflod eller blødning. Tok en graviditetstest mandag på morgenurin (QR), den var negativ.

Skjønner ingenting av dette! Noen som har noen meninger/tips/råd?? Føler jeg trenger det nå! Er syklusen min helt forstyrret...? Trodde den hadde kommet i gang når første ordentlige mens kom til rett tid.. Og jeg har jo mensmurringer og farget utflod når jeg egentlig skal ha mensen, så noe skjer jo inni meg.

Beklager at det ble rotete! Håper noen har noen råd til meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta lang tid før kroppen kommer inn i vanlig "modus". Selv om du fikk første mens til rett tid kan det ta lengre tid...

Hørtes nesten ut som om du kunne være gravid? Har hørt om ei som ikke fikk utslag på testen før hun hadde vært gravid i to mnd... Så det kan jo kanskje være et lite håp, men mest sannsynlig må du bare vær tålmodig og vente på at kroppen kommer inn i riktig modus.

Ellers har jeg hørt at (jeg tror det var gynekolog) kan gi deg noe for at eggløsningen skal komme skikkelig i gang. Kunne jo vært et alternativ dersom du ønsker å bli gravid nå=)

Håper dette kunne hjelpe deg litt vertfall=) Lykke til!

Skrevet

Hei, og takk for svar.

Må bare si at vi har ikke begynt å prøve ennå... men har hatt ubeskyttet sex noen ganger, så skal ikke utelukke noe.

Er vel kanskje det at syklusen min ikke er ordentlig igang ennå, men hadde så høye forhåpninger når noe faktisk har skjedd til rett tid hver måned, dog med mindre og mindre blødninger/utflod...

Skrevet

Du må bare stå på videre, for selv om du ikke har helt "skikkelig" mens, kan det jo være du blir gravid=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...