ScaryMama Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Husker du navnet på den personen som la ut denne tabellen i BAM? Jeg finner ikke igjen utgaven min... Og husker du hvorvidt det var en psykolog eller psykiater? Jeg mener å huske at det var psykolog, men du og andre har skrevet psykiater så nå ble jeg litt usikker... Hvis hun er psykolog, så tenkte jeg å ta kontakt med henne i forbindelse med et prosjekt, og da kan jeg kanskje få litt mer klarhet i hva hun faktisk mener. Jeg finner nemlig ikke støtte for dette synet noe sted på psykologisk institutt! (Ja jeg vet at du tror at jeg lyver og ikke er den jeg sier at jeg er, men det er kanskje andre her som også kunne tenkt seg litt mer info om dette)
Simselimsen Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Jeg vil også ha mer info om denne artikkelen....Jeg vil gjerne vite om hun mener tilfeldige barnepassere, eller som i vårt tilfelle, barnepassere som har sett barnet nesten hver eneste dag siden hun ble født.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Psykolog Elisabeth Gerhardsen eller noe sånt.
ScaryMama Skrevet 1. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg har en følelse av at denne artikkelen er myntet på foreldre som er ofte borte fra barnet, og lar barnet bli passet av voksne som h*n ikke kjenner så godt. Det er mange variabler som spiller inn her, og artikkelen har ikke tatt høyde for det, ei heller tolkningen til mamma til en stor og en liten.
ScaryMama Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 Takk Riga! Jeg gleder meg til å sjekke dette opp, og håper at hun vil svare meg:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 psykolog Elisabeth Gerhardesen hun er spesialist i barne og ungdomspykologi og er sjefspykolog ved Baren og undomspsykriatisk poliklinikk i Karasjokk.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 det tror nok jeg og....men kan godt tenke meg at den er reel for de som faktisk opplever sånne ting. Jeg har leita på nettet, og kunne være fristet til å kontakte Gerhardsen.....Rart at dette ikke har vært noen stor nyhetssak hvis det er så lite som skal til. Gerhardsen er en anerkjent barne- og ungdomspsykolog.
ScaryMama Skrevet 1. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2007 Jeg har tilgang til databaser som inneholder alt av forskning innenfor psykologi og medisin som har blitt publisert. Jeg finner ikke noe om akkurat dette her, så derfor tviler jeg sterkt på at dette er noe som er forsket på. Jeg tror at det er denne psykologens mening, og at hun kanskje har satt det litt på spissen for at noen foreldre som er mye borte fra ungene skal ta til vett.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Hei Kozy...hadde vært kjempe ok å få vite...merker jeg blir møkk lei hele debatten og "umyndiggjøringen" mamma til stor og liten gjør av oss andre som tolker ting annerledes enn det hun gjør.
Yara Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Jeg har også lest denne artikkelen. Men om det er forskning eller meninger vet jeg ikke.. Men jeg regner med denne damen har mye erfaring, så litt verdi har den jo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå