TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Denne er skikkelig saftig, og holder seg i dagevis... (Ikke hos meg, da, for jeg spiser den opp..) 1l cultura naturell 1l hvetemel 8dl sukker 3ss kakao 3ts kanel 3ts natron Alt blandes sammen og has i langpanne. Stekes på 175 grader midt i ovnen ca 35 minutter. Stikk med en pinne og sjekk... Glasur velger du jo selv, men denne er kjempegod.. Trenger litt tid i kjøleskapet, da. 100g smør 100g kokesjokolade 500g melis litt vaniljesukker kaffe eller melk Smelt smør og sjokolade i vannbad. Bland med melis og vaniljesukker og valgt væske til passe konsistens med mixmaster. La den stå i kjøleskap en time eller to. Pisk den så opp med mixmasteren igjen, ha evt i litt mer væske. Blir skikkelig luftig og god! Blir et tykt lag på kaka! Trenger ikke piskes om man vil bli fort ferdig... Men da blir ikke laget med krem like tykt...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Denne var bare sykt saftig og god!!! Og så uten smør, da!!!
Tibra Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Stemmer det at det ikke skal være egg oppi?? (har ikke så god greie på kaker..bare stussa litt)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Jeg syns ikke denne kaken ble så veldig god på smak, men utseende får en 10er
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 31. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2007 Skal ikke være egg i, nei...
MrsNina Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Takk for tips - denne skal prøves (mannen i huset har eggallergi!)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 5. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2007 Vanlig stor som tar hele ovnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå