Gå til innhold

Endelig gravid!!!! Hva nå?


pus83

Anbefalte innlegg

Etter en del år med prøving, så er jeg endelig blitt gravid!! Tror ikke det helt er godt opp for meg enda. Gjett om det er min store drøm som skal gå i oppfyllelse! :-)

Er nå 4uker og 4dager (mors uker) på vei,Tok en test for 2 dager siden (quick respons), og var da alene da jeg tok den. Kunne da se en antydning til et strek, men i og med at jeg tidligere har blitt nedfor for at jeg har trodd jeg har vært gravid, så ble d så jeg så på den testen som negativ. Samboeren min og jeg bestemte oss for å ta en ny test i dag (samme type). Heldigvis var samboeren min ved min side, for han kunne konstatere at det var en lyse lilla strek der, og takk gud for det!! Jeg tror når man har prøvd så lenge, så er det vanskelig at det går opp for en at en faktisk er blitt gravid.

Mitt spørsmål er nå, hva skjer nå? Skal jeg ta flere tester? Bør jeg da ta en annen type? Skal jeg ringe til lege og bestille time til uke 10 (mener at det er da man bør inn til legen). Er det noe annet som jeg bør gjøre? Har begynt med folat i dag, og må vel kjøpe inn multivitaminer?!

Håper det er noen som kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer masse! Det er vanlig å ha første time til jordmor eller lege en gang i uke 8 - 12, men dersom du lurer på mye kan du jo bestille time tidligere.

På denne siden kan du laste ned et lite hefte med informasjon om svangerskapskontrollene, og litt om levevaner i svangerskapet:

 

http://www.shdir.no/publikasjoner/faktahefter/er_du_gravid__19092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...