Gå til innhold

Smerter øverst i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen andre har vært borti det samme? I natt hadde jeg smerter helt øverst i magen. Det presset skikkelig rett under puppene og fikk litt sånn "får ikke puste skikkelig"-følelse. Etter at jeg fikk bevegd meg litt så gikk det sakte men sikkert over. Reiste likevel til legen en tur. Fikk høre hjertelyden og alt er bra med babyen. Eneste er at jeg må tilbake i morgen fordi jeg hadde nå plutselig så høyt blodtrykk...

Men uansett, så følte jeg det at jeg ikke fikk noe skikkelig svar på disse magesmertene, han var mer opptatt av blodtrykket mitt...

Er forresten i 25 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke begynnende svangerskapsforgiftning da?? Da får man jo magesmerter helt øverst i magen, høyt blodtrykk, sterk hodepine og proteiner i urinen. Tok du urinprøve med? Hvis ikke, så gjør det i morgen.

Skrevet

det kan høres ut som om det er beg på en svangerskapsforgiftning ja.

ville tatt en en urin prøve og i morra..

har du hovna mye i kroppen og?

Skrevet

Har også hatt det. Eller har det hver kveld. Merker ikke noe særlig på dagen. Har også vondt for å trekke pusten skikkelig... Hadde også litt høyt blodtrykk når jeg var hos jordmor sist, men hun sa ingen ting om svangerskapsforgiftning. Men fikk ikke fortalt henne om magesmertene, for hun var mer opptatt av å passe tiden, siden hun var forsinket fra før...

Skrevet

HI her.

Jeg hadde ikke med noen urinprøve i dag nei, skal ta med i morgen. Nå ble jeg skikkelig nervøs og redd her. Og selvfølgelig er mannen borte på reise. Dette blir en lang kveld og en lang dag i morgen før jeg får svar...

Skrevet

Vil bare informere om at jeg hadde disse smertene for ca 2 uker tilbake siden, jeg ble også skikkelig redd og tenkte at dette måtte være noe virkelig galt. jeg jobber på et sykehjem og spurte en av sykepleierne om hun visste hva dette kunne komme av - jeg fikk svar til at det mest sannsynlig er livmoren som presser på innvollene.. fikk derfor beskjed om å la vær å spise rett før jeg legger meg, for å se om det forsvinner. har ikke sett noe mer til de smertene. For sikkerhetsskyld spurte jeg også en venninne av meg om hun hadde opplevd slike smerter i midten av svangerskapet og utover og da var svaret ja.

Skrevet

Sliter også med å puste (hele tiden egentlig) pga. det anonym over her også nevner, det er mye press på innvollene!Som da presser på lunger. Kan beskrives litt som om lungene er "pungterte" så man får liksom ikke tatt ett skikkelig drag. Noe som hjelper er å spise lite og ofte i steden for så mye av gangen, for da blir det ekstra trangt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...