Gå til innhold

Lunas mamma!!!!! Kan du se hit litt...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ser at du også har slitt med kjøttsår og gule stafylokokker...

Hvilken penicilin gikk du på og hvor lang tid tok det før du merket bedring?

Jeg har også gjort som deg, prøvd alle mulige kremer, lufttørking osv... Har fått penicilin i dag og håper på rask bedring...

Gjorde du noe med ammeteknikken? Jeg har vært på Ullevål og fått noen råd, men føler at tulla mi kanskje blir litt forvirra da jeg gir henne flaske i tillegg (må pumpe det ene brystet da såret er så stort og ammer det andre).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt...

Skrevet

Hei på deg!

Jeg gikk på Diclocil og en salve som het Fucidin i 10 dager. Merket bedring nesten med en gang. Nå har de nesten grodd helt og det er deilig.

Jeg fikk hjelp av en ammeveileder, ja. For vi klønte fælt både jeg og Luan... Luan tar både flaska og puppen veldig greit nå.

Vær OBS på kuler i brystene fremover... Jeg fikk en abcest i venstre bryst pga betennelsen og stafylokokkene. Det er en lomme med masse verk. Min ble kjempestor, hard og rød og var veldig varm. Jeg trodde det bare var tette melkeganger og maserte som bare det, men hjalp ingen ting. Så nå er jeg kommet fra sykehuset, nyoperert... Mye greier med disse puppene altså. Men det var visst ikke så veldig vanlig å få det. Men kjenner du en kul, søk hjelp med en gang, ikke vent!

Lykke til!

Skrevet

Uffa meg! Stakkar deg da! God bedring til deg!

Jeg har heldigvis klart å massere bort alle kuler, så brystene mine er helt myke, det er bare sårene igjen. Hvor lenge har du gått på Diclocil nå da? Jeg er på dag to og merker bedring (sårene væsker mindre). Jeg har også fått Fucidin, men Diclocil i bare 7 dager. Ammer du på begge bryst fordiom du har sår? Jeg klarer foreløpig bare det ene brystet, det andre pumper jeg.

Selv om jeg har fått bedre ammeteknikk føler jeg fortsatt at det er sårt, men det er kanskje pga sårene? Så lenge sårene er på bedringens vei, så må det bety at ammeteknikken er riktig....? Er så usikker... Redd for å få så vondt som jeg hadde, satt og gråt nesten ved hver amming, var lei meg for at snuppa mi ikke fikk mat og vegra meg skikkelig fra å legge henne til bryst.....

Skal ikke være sånn vettu, man skal kose seg med småttisene ikke grue seg for hver amming.

På sykehuset sa de at det var heeeelt vanlig å bli sår og at det bare var å bite tennene sammen. Så jeg gjorde det - altfor lenge. Hadde noen hjulpet meg før hadde jeg sikkert sluppet de store sårene - irriterende å tenke på nå....

Skrevet

Dytter...

Skrevet

Er du ikke her i dag kanskje...? ;-)

Skrevet

Hei!

Har vært veldig dårlig idag, så jeg har ikke engang orket å sitte på nettet... Er heldigvis bedre nå. Mamma har ferie og var og hjalp meg med hus og Luan. Hun måtte hjelpe meg å bytte bandasje idag, for jeg holdt på å svime av da jeg prøvde det på egen hånd. Det var så ekkelt å se på dette store hullet i brystet mitt...æsj.

Jeg fikk en kur på Diclocil på 10 dager for sårene. Nå er begge sårene grodd, men før det ammet jeg kun fra det ene brystet og pumpet det andre, akkurat som deg. Sårene gror overraskende fort når man har fått antibiotika.

Jeg har forstått det sånn at så lenge man har gule stafylokokker, så gror ikke sårene. Så hvis sårene dine gror nå, ammer du helt sikkert riktig. Har du riktig ammeteknikk skal det ikke gjøre vondt. Det lærte i alle fall jeg da jeg fikk hjelp av en ammeveileder.

På sykehuset hvor jeg fødte sa de også at det var vanlig å bli sår, men hvis man fremdeles var sår etter 3 uker, var det rutine å ta en prøve for stafylokokker. Så da jeg fremdeles hadde store, åpne sår etter disse 3 ukene, tok jeg kontakt.

Nå som jeg har operert det ene brystet, pumper jeg det. Det gjør bare så innmari vondt hvis Luan kommer borti... Så jeg ammer kun fra høyre bryst. Skal gå på Diclocil i 5 dager til. Det er helt forferdelig å ha det slik...Det er som du sier; man skal kose seg med småttisene. Jeg har hatt det vondt i 5 uker nå. Nå vil jeg også få lov til å kose meg og ha det bra.

Håper vi begge snart blir bra igjen og at vi kan nyte mammatilværelsen.

Skrevet

Uffa meg! Får helt vondt av deg - stakkar!!!!

Masse god bedring - ta vare på deg selv!!!!

Vi får holde kontakten og fortelle hverandre hvordan det går. Vi har vært i samme båt. Det var akkurat det jeg ble fortalt på sykehuset også da jeg sa at det gjorde vondt - at det var helt normalt, men jeg skjønte at noe var galt da jeg hadde store væskende sår....

Det gjør ikke vondt å amme nå nei, bare helt i begynnelsen, for da føler jeg at sårene blir litt dratt utover...

Mange godbedringklemmer til deg fra meg!!!!!! ;-)

Skrevet

Ja, vi får rope på hverandre med jevne mellomrom for å høre hvordan det går.

Jeg må innrømme at jeg har følt meg veldig ensom og litt deprimert til tider. Man gleder seg sååå til babyen skal komme og når den kom, så var det skikkelig nedtur pga alle smertene. Men det er jo bare å ta en titt på det nydelige ansiktet og så er det verdt hver eneste smerte! Men det skal jo ikke være sånn...

God bedring til deg også. Om en uke så tenker jeg sårene dine er grodd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...