Prish Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Hva er billigste måte å ta studiekompetanse på? Hadde vel vært kjempe smart å gjøre det nå mens jeg er hjemme. Har store planer om å gå sykepleien til neste år og da er vel reglene slik at man ikke får ta eksamen uten studiekompetanse?!? Faen, at jeg ikke gjorde dette for 7-8 år siden dfa jeg var godt i gang med skolen...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Er du over 23 og har jobba fulltid i 5 år?
Prish Skrevet 1. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2007 ja... Er 27 og har jobba fulltid i 7år. Er det andre regler da??
Gjest -<<- Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Lese på egenhånd og ta privatisteksamen. Om vi forutsetter at du kvalifiserer til 23/5-regelen behøver du "bare" norsk, matte, engelsk, naturfag, samfunnslære og nyere historie. I naturfagen må man antagelig ha godkjent noen forsøk, dette kan gjøres gratis ved å hospitere hos en lokal videregående skole - noe som også kan være lurt i en del av matteundervisningen. Krever ståldisiplin.
Nitte Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Jeg tok sosiologi (kom inn på realkompetanse), og skal begynne på sykepleien nå! Betalte kun semesteravgift. ca. 500 pr. semester, dvs 1000 kr for et år.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Ja, da går du under 23/5-regelen som -<<- beskriver under her. Har du noen fag fra VGS? Engelsk, matte og naturfag er jo grunnkurs. Koster 320 å melde seg opp i hvert fag...les mer på http://www.privatistweb.no/
Prish Skrevet 1. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2007 Hvordan gikk du frem da? Er kjempe klar for å gjøre noe nå, men aner ikke hvordan man får til slikt lenger...
Nitte Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Kontaktet høyskolen, og snakka med en rådgiver der! Måtte sende alle mine attester sammen med en søknad til opptakskontoret, fikk svar kjapt, og kunne begynne med det samme! Bestemte meg for dette i august i fjor, fikk plutselig nok av det jeg holdt på med! ;-) Sosiologi var veldig interessant, vurderte faktisk å gå videre på en bachelor, og senere master...
Prish Skrevet 1. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2007 Takker så kjempe masse for gode råd og svar ) Skal se det blir en ordentlig utdannelse på meg en vakker dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå