Gå til innhold

Billigste måte å ta studiekompetanse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er billigste måte å ta studiekompetanse på? Hadde vel vært kjempe smart å gjøre det nå mens jeg er hjemme.

Har store planer om å gå sykepleien til neste år og da er vel reglene slik at man ikke får ta eksamen uten studiekompetanse?!?

Faen, at jeg ikke gjorde dette for 7-8 år siden dfa jeg var godt i gang med skolen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Er du over 23 og har jobba fulltid i 5 år?

Skrevet

ja...

Er 27 og har jobba fulltid i 7år. Er det andre regler da??

Skrevet

Lese på egenhånd og ta privatisteksamen. Om vi forutsetter at du kvalifiserer til 23/5-regelen behøver du "bare" norsk, matte, engelsk, naturfag, samfunnslære og nyere historie. I naturfagen må man antagelig ha godkjent noen forsøk, dette kan gjøres gratis ved å hospitere hos en lokal videregående skole - noe som også kan være lurt i en del av matteundervisningen.

Krever ståldisiplin.

Skrevet

Jeg tok sosiologi (kom inn på realkompetanse), og skal begynne på sykepleien nå! Betalte kun semesteravgift. ca. 500 pr. semester, dvs 1000 kr for et år.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ja, da går du under 23/5-regelen som -<<- beskriver under her.

Har du noen fag fra VGS? Engelsk, matte og naturfag er jo grunnkurs.

Koster 320 å melde seg opp i hvert fag...les mer på http://www.privatistweb.no/

Skrevet

Hvordan gikk du frem da?

Er kjempe klar for å gjøre noe nå, men aner ikke hvordan man får til slikt lenger...

Skrevet

Kontaktet høyskolen, og snakka med en rådgiver der! Måtte sende alle mine attester sammen med en søknad til opptakskontoret, fikk svar kjapt, og kunne begynne med det samme! Bestemte meg for dette i august i fjor, fikk plutselig nok av det jeg holdt på med! ;-) Sosiologi var veldig interessant, vurderte faktisk å gå videre på en bachelor, og senere master...

Skrevet

Takker så kjempe masse for gode råd og svar :o)

Skal se det blir en ordentlig utdannelse på meg en vakker dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...