jente08&jente2010<3 Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 da vi skulle lytte på hjertet, sa hun at den lå på 144 et eller annet! sist hos legen lå den på 150, og før det hos legen lå den også på 149. hvorfor er hjerteslagene eller hva det heter så lavt? men jordmor virket da ikke bekymret for noe, for hun bare smilte og sa det var rosa hjerteslag???? skjønner ingenting jeg?? er det noe galt?? hva mente hun med rosa? turte ikke spør jeg! noen som kan forklare? ellers var alt bra:) barnet sparket nesten der dopleren var, så det smalt..hehe... og så snudde barnet seg med ryggen til..! så barnet var da aktivt:)
Lita2102 med to gullgutter:-) Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Så fint at alt var bra:-) Ikke bekymre deg om forskjellen i hjerteslag,hos deg selv er det vel ikke likt bestandig heller.......... Rosa hjerteslag....betyr nok jente det:-) Lykke til Klem fra meg
Håpefull mamma Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 tror nok jordmora mente at det er ei jente når hun sa det var rosa hjerteslag:) morsomt da...
Lukkelukken og bebibror Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Det er nok ikke noe galt hvertfall, det tror da jeg. Det er jo der hjerterytmen ligger, er det ikke? "Min" hjerterytme var først på 180, så brått på 165, så det varierer jo. Rosa hjerteslag, da mente hun nok at det er en jente inni der
anneli84 Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 hei:) jeg har hatt omtrent akkurat de samme slagene som deg:) litt opp og ned. men de skal jo gå nedover etterhvert vettu. har ihvertfall fått beskjed om at slagene har vært topp:)
*snart mamma til 2* Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Det er ikke noe å bekymre seg for. hjerte går aldri helt likt. ikke på deg heller! jeg hadde også 144 på hjerteslagene hos jordmor i uke 16, men jeg får en gutt så du burde ikke ta det helt seriøst det med rosa og blå hjerteslag=) Lykke til videre i svangerskapet.
jente08&jente2010<3 Skrevet 1. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2007 aahh...akkurat, men da er det ikke noe å bekymre seg for:) nei syns det er rart om hjerteslagene skal stemme i forhold til kjønnet skjønner du:) takk for alle svar:)
jeed Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Hun må jo ha ment jente, men i mitt forrige svangerskap lå babyens hjerteslag på rundt 144 hele tiden, og det ble en gutt
Miamamma Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 De ligger ofte mellom 130 og 160 - det er helt normalt. Og som med oss andre går hjertefrekvensen litt opp og ned, ettersom fosteret også hviler eller har mer aktive perioder. For Guds skyld, bare spør lege og jordmor dersom de sier noe du ikke skjønner eller blir bekymret over. De er der for å svare! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå