Gå til innhold

Pappa-gave??.....hva med oss da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo? hvorfor skal pappaene bare få gave? dat er ikke rettferdig....

Er no vi som har gått og strevd i 9 mnd er det ikke? Og det er vi som må føde ungene våre er det ikke?

Så hvorfor skal ikke vi få gave som en "godt jobbet" takk?

Hmmmm.......sutre sutre......ikke rettferdig dette her.....snufs......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av. Barselgave til mor er MYE vanligere enn "pappagaver". At mor får en gave (roser, smykke, champagne, parfyme o.l) av far som takk for innsatsen med 9 måneders svangerskap og tøff fødsel er en ganske innarbeidet tradisjon.

Så har noen damer begynt å ville gi gave til far og (en bok, plate o.l), for å takke ham for at han har stilt opp under hele svangerskapet, men det er heller unntaket enn regelen!

Skrevet

Mammagave er jo nesten en selvfølge! Likevel må jeg si at det ikke har vært så lett for den kommende far her i gården, med hormoner og ekstra innsats på alle fronter! Alle bryr seg om hvordan jeg har det, han har liksom blitt litt glemt. Så jeg har med glede kjøpt pappagave, det fortjener hvertfall min kjære!!

Skrevet

Jeg hadde termin 7 aug, men tull ble tatt me keisersnitt 22 juli.. Og da fikk jeg gave av pappen gavekort på aromaterapi.. Og tulla fikk gullhjerte av pappaen... Snill han er, og han har måttet tåle mye pga hormoner, o stillt opp ekstra etterpå pga keisersnittet. Så jeg fikk laget en gavepakke til han me flott cognac, og en bok av tracy cox(sexekspert) Som hetter en kjapp en(va mer som en spøk) Og Sigarer oppi.. Fikk denne pakker fint inn i cellofan i blomsterbutikk og pyntet me en blomst utenpå.. Syntes han fjortjente det.. Har ikke væt den letteste personen å leve me i det siste, og han har ikke visst ka godt han kan gjøre..

Skrevet

Jeg svarte akkurat på et innlegg på dette på skravla om ei som syntes det var urimelige innlegg om hvorfor ikke det skulle gis pappagave og dette var hun vel sikkert litt sjokkert over. Jeg er enige med dere damer, men også enig med henne samtidig. Ingen av delene er noe bedre enn det andre, også prøvde jeg å få fram at det er vel ikke alltid nødvendig å måtte kjøpe noe voldsomt mye for å kunne uttrykke den takknemligheten vi har for våre støttende elskede?? Ingen blir vel enige om akkurat dette, men jeg må jo si at jeg synes at noen setter jo himmel og hav i bevegelse(personlig erfaring, ikke fra her) for disse perfekte pappagavene. Synes det blir litt fjollete, da vi kan gjøre mye for å glede ens partner enn den perfekte presang. Ikke alle vi inne her er like heller så blir vel feil av meg å si dette også, men jeg blir nå glad om jeg får en rød rose, eller markblomster eller om jeg får en gullsmykke.

Vi gir mye av oss selv under et svangerskap begge parter og det tror jeg er like så viktig å vise under svangerskapet enn etterpå, for da har jo begge fått det de har slitt for i 9 mnd:)

Tror kanskje det har noe med typen mennesker som bestemmer om vi synes dette med pappagaver er gromt:)

For å være ærlig så hadde jeg ikke hørt om det her før jeg begynte å lese innpå her, for det faller meg ikke naturlig å tenke på å gi en oppmerksomhet i form av en stor dyr presang (for noen kjøpe dyrt, men selvfølgelig ikke alle) etter å slitt meg gjennom en fødsel og svangerskap. Liker å gi den oppmerksomheten underveis eller bare si det. Jeg har hatt helvete og han har hatt helvete og sammen kan vi glede oss over det vi har slitt for etterpå:)

Men for all del det må bli opptil hver enkelt....

Skrevet

Har ikke planlagt å gi min kjære noe annet enn at jeg faktisk skal føde han en sønn, den største gaven jeg kan tenke meg noen kan få (selvfølgelig like stort med jente, det fikk han forrige gang :) ), men jeg har tenkt å ha en "storsøstergave" på lur på barsel til hun kommer dit. Regner med at lillebror vil få mange gaver og at ikke alle tenker på ei stolt storesøster i den sammenhengen.

Skrevet

jeg elsker å gi gaver, så en liten gave til kjæresten blir det nok;) Ikke planlagt noen svære greier, er student med begrenset økonomi. Men en gave trenger ikke være kjempe dyr for å vise hvor mye jeg har satt pris på han gjennom denne tiden;) Har flere ting i tankene ;)

*romantisk middag

*gavekort på masasje (av meg)

*Et kort hvor jeg kan sette ord på hvor mye jeg setter pris på han og sånn han har støttet og stilt opp

Jeg ville satt utrolig mye pris på en slik gave i allefall! <3

Så håper den faller i smak hos han også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...