Gå til innhold

Er 3 et dårlig tall, også for gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er godt likt på skolen, og lærerne sier at han fungerer veldig bra sosialt der. Han har også kompiser som kommer på besøk, og har flere han selv kan besøke. Det er imidlertid to gutter han har kjent siden lenge før skolestart, og den ene er naboen vår. Mødrene til disse to guttene holder litt sammen, og alle har til nå lekt godt sammen. Men i det siste har jeg lagt merke til at den gutten som bor litt unna oss bevisst prøver å holde min gutt utenfor. Vi var blant annet på grilling hos naboen, og da var det bare disse 3 guttene som var jevnaldrede. Da så jeg at denne gutten tok nabogutten i hånda og dro han bort fra min gutt, om dere forstår. Ikke bare sånn tilfeldig, men man så i blikket til gutten at han hoverte litt.

Gutten min er vel ikke av sladre typen, men jeg ser at han holder seg litt lavt i terrenget når det er bare disse 3 som er sammen. Når jeg prøver å sende han bort fra oss voksne for å leke med de andre, blander han seg heller med de mindre barna.

Nabogutten og min gutt går ellers supert sammen, og har mye moro. Også den andre gutten er her på besøk fra tid til annen, og da går det greit. Vi har hatt med nabogutten på altfra hytteturer til båtturer, og gutten min har også vært på overnattinger og lignende med naboen. Så det jeg lurer på er: Er jeg litt fintfølende her? Eller burde man ta litt tak i situasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 2 jenter, så om gutter kan jeg ikke uttale meg så veldig om. Men jeg vil tro at tallet 3 er kinking for gutter også.

Jeg synes absolutt at du skal involvere deg i dette tilfellet som du beskriver her! Det bør forklares at alle skal leke på lik linje, og at ingen skal holdes utenfor! Dette er noe de voksne må styre, for barn er barn og de tenker ikke alltid like langt. Det er ofte den sterkestes rett, og det er ikke ok. Slik tolereres heller ikke i barnehage eller på skolen, og da er det de ansatte som må styre det.

Av og til må vi få lov til å blande oss, spesielt når vi ser at barnet vårt ikke finner seg til rette eller klarer å løse problemet greit selv.

Skrevet

Snakke med foreldrene om det? Kjenner jo forsåvidt nabokona bra, men det er jo den andre gutten som prøver å stenge ute min. Vet at naboen ikke aksepterer dette når de er hos henne, men kanskje likevel lurt at hun tar en prat med gutten sin om dette? Selv om han er ganske så uskyldig i dette.

Skrevet

nei, 3 er ikke et kinki tall for gutter, det bruker somregel alltid å gå mye bedre enn 3 jenter iallefall. Har en gutt, og han er ofte ute å leker med kamerater, de er ofte 3 sammen. Har ikke fulgt så godt med, men har fått inntrykk av at det funker veldig bra. Men enkelte gutter er rett og slett sånne typer som liker best å leke med 1 omgangen. På samme måte som at enkelte jenter kan godt leke 3 sammen.

Skrevet

Egentlig er jeg tilhenger av å la ungene ordne opp i sånne ting seg i mellom, men føler det litt sårt at gutten min til stadighet blir holdt utenfor av denne gutten. Virker ikke som nabogutten legger noe i dette, men at han bare blir trukket med rett og slett.

Samtidig var min mor veldig flink til å passe på at jeg ikke stengte ute noen. Som da jeg hadde besøk av besteveninna mi, og fikk telefon fra en annen i klassen. Jeg sa da fra om at det ikke passet siden jeg allerede hadde besøk, og fikk da klar beskjed av mor om at sånn oppførsel ikke ble akseptert.

Skrevet

kan ikke være denne tredje gutten som bor litt langt unna er litt sjalu på de to andre da som bor så nær hverandre?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...