Hege & lille Hannah <3 Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg har hatt en fryktelig hodepine nesten sammenhengende i over 4 uker nå.. Noen dager er det skikkelig ille, mens andre dager er litt bedre, men den er der hele tiden. Spiser og drikker masse, så det burde ikke være det. Men så husker jeg at jordmor på siste kontroll sa at jeg hadde et ganske lavt nivå av jern i blodet (Helt sikkert fordi jeg blødde mye etter aborten rett før jeg ble gravid igjen). Så nå begynner jeg å lure på om det kan være grunnen til hodepinen? Ikke tar jeg smertestillende heller, fordi jeg er så redd for å miste gullet mitt.. Måtte bare spørre her, for jeg har ikke time til jordmor igjen før 25.aug..
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Jeg kan ikke gi deg noe godt svar på dette, men jeg hadde villet ringt lege/jordmor for å høre om de har et godt svar på det.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Hei! Det kan skyldes jegrmangel eller blodtrykket ditt. Du bør nok skjekke det hos legen din. Jeg hadde også jernmangel etter en abort og det tok tid før det ble normalt igjen, da måtte jeg gå på diett og ta jerntabletter. Det finnes jerntabletter du kan ta selv om du er gravid men ikke begynn med det før du har sjekket nivået og snakket med lege. Jeg får ofte vondt u hodet hvis jeg går fort eller går i trapper og det skyldes blodtrykket... Lykke til:o)
gabi Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Man kan få hodepine som følge av svangerskapet også. En kollega av meg hadde det så sterkt at hun ble nødt til å sykmelde seg, hun kunne ikke gjøre noen ting uten å få vondt i hodet.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 Takk for svar Tror nok ikke det er noe alvorlig, men det er jo litt plagsomt.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Jeg er VELDIG plaget av hodepine, og er nå 50% sykmeldt pga av det. Som du sier, så sitter dette i hele tiden, noen dager værre enn andre. Jeg har derfor jevnlig sjekket Hb og blodtrykk, noe som har vært helt fint! Men legen min vil fortsatt følge med på BT, selv om han mener at det rett og slett kan være mest hormonelt, samtidig med spenningshodepine. Så desverre kan eneste løsningen være å slappe mer av, og ta det mer med ro enn vanlig. God bedring, håper vi begge blir bedre snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå