Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Er det et tegn på stor baby!? HAr man rett til en ekstra ultralyd for å sjekke at baby vokser som den skal?
aanonym Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Trenger ikke være noen sammenheng. Det spørs hva du mener med "høyt" SF-mål. Du får nok ekstra ul dersom du er bekymret, men det er ingen automatikk i dette.
Nusse_83 Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Jeg har ligget godt over det skraverte gjennomsnitsfeltet gjennom hele graviditeten, men i følge ultralyd er ungen gjennomsnittlig i vekt. Bekreftet i uke 39. Tror variasjonene i symfysemålene til forskjellige personer har en god del med personens egen fysikk, hvordan man er laget rett og slett. Det er mange som har lave symfyse mål som får barn som er over gjennomsnittet i vekt. Spør jordmoren din om du trenger å være bekymret, så tar dere det derfra
Hva skjer'a?♂ Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg hadde nøyaktig samme mål i dag som på samme tid i forrige svangerskap. Fikk da en jente på 3460. Jordmor mener at gutten nå kommer til å veie rundet 4000. Har lagt på meg to kilo mindre denne gangen oxo
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 VAR DET LEGEN SOM ORDNET MED NY ULTRALYD?
Mamma til snart 4 Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 vet ikke hvor langt dere er på vei, men jeg har ligget veldig godt over det grønne feltet, da sa JM at vist det forsatte slik så ville hun bestille ekstra UL for å se hvor stor babyen var, men etter sist kontroll, så kunne hun kjenner mye bedre hvordan jaanta vår låg, så jeg kom nærmere det grønne feltet, hos meg var det mye fostervann. Men visst de er redd for stor baby så bestiller legen eller JM timr for dg;)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Takk for svar. Hvor mange uker på vei var du da du ble sjekket`?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Kan de kjenne på utsiden om det er mye fostervann el hvordan finner de ut det?
Mamma til snart 4 Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 jeg var vell i uke 28 eller noe. . hun kjenner på utsiden hvor stor livmoren er, og hvor stor plass babyen tar. kan også kjenne om det er mye vann, ikke spør meg. men det er noe i den dur;) men ikke urolige deg, føler alle sier, dette kommer til å bli en stor baby, men så gjevner det seg ut nærmere fødsel;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå