EnJente_m_EnJente Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 i det jeg satte meg ned og skulle spise en is sammen med datteren min på cafeen, så fikk jeg knallvondt i nakke / ryggområdet. Øverste området av ryggen, går langt opp til øverst i nakken. Kan ikke snu meg til sidene, når jeg strekker armene gjør det vondt, dvs PRØVER å strekke armene. Kan ikke bevege meg nesten, det er minimalt før det ILER og gjør kjempevondt. Hva kan dette være ? Skikkelig slitsomt nå som jeg er alenemor, klarer ikke ta meg av snuppa på en normal måte. Nå sover hun, men gruer meg til hun våkner for dette gjør vondt
Gjest Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Prolaps? Er du nummen utover armene/ hendene/ fingrene?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Høres ut som hekeskudd. Få deg en akuttime hos kiropraktor, i løpet av en uke og ettpar behandlinger bør han få dreisen på det. Fikk samme møkka når guttongen var litt over året, skjedde mens jeg sto og sminka meg av alle ting. Og fikk streng beskjed om å ta det med ro, ingen løfting eller bilkjøring. Så måtte ty til pappan, ble en uke ekstra ferie på poden der. God bedring.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 huff huff.. Jeg får sånn noen ganger i året, men som regel våkner jeg sånn...da har det skjedd i løpet av natta... noen mener det er prolaps,mens andre mener det bare er kink... kom deg til legen og fysioterapi eller kiropraktor MED EN GANG... PÅ meg hjelper det å trene forsiktig med vekter faktisk.. body pump UTEN særlig vekter så løsner det..hvis jeg IKKE beveger meg blir jeg MYE verre!!!! jo lenger du venter jo mer kramper musklene seg og det vil vare lenger.... god bedring!!!!
EnJente_m_EnJente Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 ja jeg måtte jo kjøre hjem, og jeg gråt det var så vondt, faktisk så sliter jeg bare med å skrive her. Jeg får vel ringe kiropraktor, men det jeg tenker er at om det er kink, er det vel lite de får gjort ? Jeg har aldri opplevd lignende så jeg aner ikke.. Nummen vil jeg ikke si, men jeg kan ikke bevege meg stort.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Når jeg tenker meg om, så bruker mannen min av og til å få slike nakkesmerter, det er vist utrolig vondt ja, bruker å gi seg etter noen dager. Han har aldri gått til behandling for det, da.
melkekua™ Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Høres ut som kink i ryggen (lumbago).... ikke godt det altså (
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Det er veldig viktig at du ikke setter deg ned og stivner!!!! Men ikke løfte tungt etc,,,.men prøv å bevege/strekke litt til sidene.. se mot høyre,mot venstere,opp og ned.... gjør dette flere ganger pr time...JEG VET DET GJØR VONDT;MEN ANTAGELIG BLIR DU VERRE AV Å STIVNE... Det er nemlig ofte slik at musklene "følger" etter hverandre.. så hvis noe først har låst seg følger musklene etter og stivner i en possisjon.. da kramper musklene seg.. eneste måren å holde det mykt på er å bevege... Huff føler sånnmed deg altså,det er det verste som finnes det der.. man blir jo helt slått ut... Prøv å få barnevakt i kveld og ta deg 600 mg ibux og en paracet og legg deg nedpå litt...og strekk og bøy og tøy.. GOD BEDRING!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå