Gå til innhold

ang. temping...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at tempen går opp etter el, men når går den ned igjen?? hva skjer om man er gravid eller ikke gravid med tanke på tempen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tempen går ned når progesteronnivået i kroppen synker. Dette skjer når kroppen blir "klar over" at det ikke har funnet sted noen befruktning. Mensen kommer som regel samme dag eller dagen etter. Med andre ord, temperatursenkningen kommer hos mange på dag 13 etter el eller deromkring.

Personlig har jeg lagt merke til at tempen synker jevnt fra dagen før TR og når sitt laveste ca 5-6 dager etter dette.

Hvis tempen ikke er høy hver dag etter el gjør det ikke nødvendigvis noe, litt svingninger er normalt.

Hvis du er gravid vil tempen holde seg høy, evt med enda et oppsving omkring IKM-dagen. Det betyr at kroppen fortsetter å produsere progesteron for å opprettholde det påbegynte svangerskapet.

Lykke til!

Skrevet

hmmm. første mnd jeg tester.. fikk økning i temp i dag 10, 11 og 12.. slim dag ni og spotting i dagene etter(aldri opplevd det før).. så jeg tror jeg hadde el dag ni, men de er no veldig tidlig.. har hvertfall superømme pupper og føler masse mens murringer.. men vet ikke helt hva jeg skal tro..er på dag 22 i dag..

Skrevet

litt feil hode regning der.. er i dag på dag 14...

Skrevet

ingen flere som kan hjelpe meg.. har i kveld fått sterke mens smerter.. kan de vere festesmerter 5 dager etter el??

Skrevet

Hei du,

Du skrev i forrige innlegg at du var på dag 22? Og at du antok EL til å være dag 9? Hva mener du da med at du har menssmerter i kveld, og at du nå er fem dager etter EL? Jeg vil gjerne prøve å hjelpe, men forstår ikke helt hva du lurer på..?

Denne måneden har jeg hatt ganske sterke menssmerter helt siden EL, ømme pupper 2 dager etter, og igår (5 dager etter EL) fikk jeg skikkelig eggstokkdansing.. Jeg er ikke gravid, ikke hatt sex denne mnd. Tror festesmerter - hvis det finnes - kommer 7- 9 dager etter EL..

Håper uansett at du er gravid!

Skrevet

Unnskyld, jeg fikk ikke med meg innlegget ditt om at du var på dag 14! Da skjønner jeg, men kan desverre ikke svare mer enn jeg har gjort. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...