Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd i 3-4 dager å få i henne litt grøt, men må gi opp nesten med en gang. Har prøvd mais, havre og hirse uten at noen av de er særlig populære.. prøvd tynn suppe og tykkere, men hun bare vræler og grøten flyr. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er hun før du prøver? Sulten? Mett? Blid eller sutrete? Tror det beste er å ha henne passe mett (f.eks en halvtime etter hun har fått melk) og blid dersom du ikke har prøvd det. Du kan også prøve å friste med å ha litt fruktpurre på skjeen over grøten om det er smaken du tror hun ikke liker. Og så må en være tålmodig, det kan ta ganske lang tid før babyen lærer seg hvordan man skal spise fra skje, kanskje hun bare blir frustert fordi hun ikke får til å spise dette slik hun er vandt med å spise? Uansett, lykke til med videre prøving, det går nok bra en dag :-)

Skrevet

Jeg har blandet i en liten skje med litt pæremos på glass... Hun får bare en teskje grøtpulver enda og bittelitt pære, ser ut som om det smaker bedre...

Hun er 4 1/2 mnd

Skrevet

Jeg gir henne når hun er blid og opplagt, men det snur fort. Hun er bare litt over 3 mnd, har blitt oppfordret til å gi litt grøt fordi jeg måtte slutte å amme, og hun vokser litt fortere i bredden enn i lengden kan man kanskje si..

Kan prøve med litt fruktpure i kveld og se om det er smaken det står i :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...