Gå til innhold

Er jeg rar ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men føler litt for å tømme meg.

Leser så mye om at dere vasker og stryker og legger alt klart til den lille kommer, og jeg har så inderlig lyst til å gjøre det samme selv, men jeg klarer virkelig ikke. Jeg har en vrangforestilling inni hodet mitt, og tør ikke å håpe på at fødsel og alt i ettertid skal gå bra. Jeg frykter så fælt at noe skal gå galt, at jeg har lagt alt til rette, vasket, og stryket, og kommer hjem til helt klart babyrom med klær og det som hører med, og ingen baby.

Jeg har kjøpt inn masse allerede, både av sengetøy, dyner,, klær og tepper, men har bare lagt det vekk i poser, uten å ta av lapper og evt embalasje.

Tenker stygge tanker inni meg som "går det gærli, så får jeg ihvertfall byttet inn klærne og få pengene tilbake". Altså, ikke at jeg tenker på penger, men at OM noe skulle gå galt, så har jeg mulighet til å kvitte meg med det, å slippe å sitte igjen med alt bbystasjet og ingen baby!

Er helt sikkert ingen andre her inne som tenker slik og deler tanker med meg, men jeg måtte bare få tømt meg litt.. dette er så vanskelig! Vil så inderlig klare å glede meg og kose meg med forberedelsene som hører med :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har nok tenkt litt sånn under hele svangerskapet. Skulle se på vogna i sted, men så kom jeg på at jeg hadde bare kjent bittelitt liv i dag, og dermed måte jeg bare forlate hele vogna, hehe. Vi blir vel litt rare alle som en når man har barn i magen, men du kan jo alliere deg med noen som kan vaske litt mens du er på sykehuset om du ikke orker det selv? For det går jo helt sikkert bra:)) Helt sikkert!!

Skrevet

Du er ikke alene om å tenke på en måten. Jeg sitter har nå med dyner og tepper og klær som er nyvasket - men jeg vet jo ikke om alt går bra enda. Nesten så det blir værre å skulle rydde bort ting som allerede er så vel plassert og del av hjemme vårt hvis det værste skukke skje....

Men - jeg koser meg sånn med disse forberedelsene og blir litt stresset over å skulle vaske å gjøre klart alt når vi er tilbake fra sykehuset.

Uansett - skjer det noe galt har jeg mange gravide venninner som kanskje kunne tatt over noe + jeg kommer nok til å bli gravid igjen=)

Uff!

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, for meg går det litt opp og ned, men jeg tenker en del av de samme tankene. Så jeg har bestemt meg for ikke å vaske noe som helst av det jeg har kjøpt nytt. Det er jo ikke noe problem for mannen min og hive på et par maskiner når jeg er på sykehuset.

Når det gjelder det jeg har arvet av klær og sånt så er dette vasket og ligger i poser. Har ikke lagt det inn i noe kommode - tenkte å ta dette også etter fødselen.

Og jeg stresser heller ikke med å kjøpe masse baby-greier fra apoteket og sånt. Pappan må jo ha litt å gjøre etter fødselen han også. Mulig jeg endrer meg på dette etterhvert, men jeg har ihvertfall sluttet å stresse med alt som ikke er gjort på grunn av disse tankene.

Jeg synes ikke disse tankene er noe rare. Jeg har vært heldig å slippet masse rare drømmer/mareritter om fødsel og sånt, men jeg har som sagt noen av de samme tankene som deg.

Man kan ikke styre tankene, men jeg prøver ihvertfall å ikke stresse meg selv med alt som ikke blir gjort. Jeg tenker på en venninne jeg hadde som ble lagt inn på sykehuset flere måneder før fødselen og da måtte pappan ordne det meste. Og han klarte det han! :-D

Gjest Ut på tur
Skrevet

Tror du er veldig normal jeg ;)

Her har det blitt vasket klær men det meste er arvet og kan uansett ikke byttes.

Jeg ville kanskje ha tatt sjansen på å vaske klær til et døgn eller to og en vasket istand til en soveplass (sengetøy) Alt som ikke skal vaskes kan du jo bare montere når du har sett at alt gikk bra ;)

Jeg tenker bare at det som skal vaskes for å kunne brukes jo trenger litt tid på å bli både vasket og tørket.

Men ikke stress med alt utstyret. Det viktigste er at babyen har deg når den blir født. Og sannsynligheten for at det går bra er jo heldigvis relativt stor. Selv om jeg vet akkurat hvordan det er å ikke være trygg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...