Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle ordne med komoden og pakke ned alt av klær vi har kjøpt og fått nå. Alt bør vel vaskes en runde på 30 grader før det brukes.. men det jeg lurer på er om jeg kan bruke Comfort Creme tøymykner og omo color vaskemiddel, eller er ikke dette bra for sårt babyhud? Har ikke noe annet akkurat nå, og lurer på om jeg bør ta en tur på butikken før jeg setter i gang vaska evt..

Og alt som er allergivennlig, vil det bare si at det ikke er tilsatt parfyme? Er det noen som kjenner til hvordan det er med babyparfyme da? Er dette allergivennlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du bare vaske på 30 grader?

Vi har byttet til neutral vaskemiddel etter vi fikk baby i hus, og tøymykner for sensitiv hud.

Skrevet

Tenkte det ikke var nødvendig å vaske på noe sterkere varme siden de ikke er brukt.. Er bare for å få bort kjemikalier eller hva det er i helt nye klær og få de litt myke og gode.

Kommer nok til å kjøpe inn annet vaskemiddel etterhvert, men bare lurer på om det er skadelig for babyen om noen av klærne vasket med de produktene jeg nevnte ovenfor..

Skrevet

Skjønner. Nei det vet jeg ikke, men jeg kjøpte inn Neutral og har vasket alt av babyklær med det...

Skrevet

Hei!

Nesten alle barneklærne + tepper o.l jeg har vasket har hatt en vaskeanvisning på 60 grader og det har gått fin-fint. Jeg bruker Neutral vaskemiddel og mykner for det har jeg fått anbefalt. Blenda sensitive er visst også ok, men jeg tror jeg ville droppet OMO og Comfort.

Skrevet

kan du ikke bare bruke det du har da??

tror neppe det er farlig å bruke det du har hjemme....er jo ikke sikkert babyen reagerer på vaskemidelet heller

jeg orker ikke å tenke slik som deg tenk om den lille kommer til å reagere osv...

ja hvis det skjer så er det bare å skifte vaskeprodukt da, ungen dør ikke av den grunn.....:)

Skrevet

Ok, da får jeg bare gå til innkjøp av vaskemiddel før jeg setter i gang vaska :)

Men mener du at jeg bør vaske de på 60 grader selv om de ikke er møkkete? Vil nok ikke vaske babyklær på 30 grader når de blir brukt, men de er som sagt helt nye

Skrevet

jeg vasker nytt babytøy på 40 det holder mere nok.....det er jo ikke møkkete :)

Skrevet

Ja, jeg ville gjort det pga kjemikaliene som kommer med nye klær.

Man aner ikke hva de har vært igjennom før de kom til butikken.

30 grader er ikke mye. Men hvis du har vaskemaskin som har "kortprogram" kan du sette på det + 60 grader, så tar det ikke så lang tid.

Skrevet

Jeg gikk til innkjøp av neutral sine produkter før jeg startet å vaske klærne.. første gangen jeg vasker de, vasker jeg de som anvist på merkelappen, men når det tas i bruk av barnet kommer jeg til å vaske alt på 60 grader-til og med klær som kun skal vaskes på 30-40 grader...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...