Gå til innhold

Ikke så lett nei..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at dersom man har 100% fast jobb får man kun foreldrepenger hver mnd og barnetrygd?? Vi har nettopp kjøpt leilighet, og jeg fatter ikke hvordan jeg skal få råd til alle tingene til babyen.. Vi er litt skrale på pengene nå.. Hjelp, hva gjør vi nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hum..er det bare jeg som ikke helt forstår hva du mener? Du lever nå like bra på foreldrepenger utebetalt hver måned og i tillegg barnetrygd som om du er i jobb...så såfremt dere ikke har lånt til over pipa på leiligheten, ser jeg ikke helt hva som egentlig er issuet?

Ellers er det snakk om å kunne sette av litt penger hver måned, selv fikk jeg igjen endel tusen på skatt samt feriepenger og har satt dette til sparing og ferierte to uker på hytta, samt litt hver måned...så har allerede fått meg en "babybuffer" på ca. 30000...alt er mulig, det er bare snakk om prioriteringer. I tillegg får du vel arvet endel av familie og venner, samt kjøpt brukt?... det var ihvertfall min side av saken :)

Skrevet

og vi har også nettopp kjøpt ny leilighet...sånn just for the record ;)

Skrevet

Jeg forstår ikke heller hva du mener anonym, med kun foreldrepenger. Det vil jo i de flestes tilfeller utgjøre det samme som din vanlige mnd lønn? Med mindre du har helt syk lønn da ;o)

Skrevet

tror hun mener engangstønad??

for hun får jo akkurat det samme etter babyen er født som hun har nå :)

til HI hva tenker du mere du har krav på når du sier får jeg bare foreldrepenger og barnetrygd..? holder ikke det da??

har dere tatt opp et så stort lån at dere ikke klarer å betale det etter babyen er født..

nei jeg skjønte heller ikke spm ditt????

Skrevet

Foreldrepengene dekker inntil 6G (ca 400 000) og for de som har høyere lønn og har basert lånet sitt på det kan det bli en del mindre å rutte med hver måned. Jeg er så heldig å ha en tariffavtale hvor bedriften betaler full lønn selv om man tjener over 6G.

Men det kan jo også tenkes her at anonym bare ønsket å provosere litt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...