Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Stemmer det at dersom man har 100% fast jobb får man kun foreldrepenger hver mnd og barnetrygd?? Vi har nettopp kjøpt leilighet, og jeg fatter ikke hvordan jeg skal få råd til alle tingene til babyen.. Vi er litt skrale på pengene nå.. Hjelp, hva gjør vi nå??
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 hum..er det bare jeg som ikke helt forstår hva du mener? Du lever nå like bra på foreldrepenger utebetalt hver måned og i tillegg barnetrygd som om du er i jobb...så såfremt dere ikke har lånt til over pipa på leiligheten, ser jeg ikke helt hva som egentlig er issuet? Ellers er det snakk om å kunne sette av litt penger hver måned, selv fikk jeg igjen endel tusen på skatt samt feriepenger og har satt dette til sparing og ferierte to uker på hytta, samt litt hver måned...så har allerede fått meg en "babybuffer" på ca. 30000...alt er mulig, det er bare snakk om prioriteringer. I tillegg får du vel arvet endel av familie og venner, samt kjøpt brukt?... det var ihvertfall min side av saken
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 og vi har også nettopp kjøpt ny leilighet...sånn just for the record
Tussa og Sofie Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Jeg forstår ikke heller hva du mener anonym, med kun foreldrepenger. Det vil jo i de flestes tilfeller utgjøre det samme som din vanlige mnd lønn? Med mindre du har helt syk lønn da ;o)
pandabjørn Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 tror hun mener engangstønad?? for hun får jo akkurat det samme etter babyen er født som hun har nå til HI hva tenker du mere du har krav på når du sier får jeg bare foreldrepenger og barnetrygd..? holder ikke det da?? har dere tatt opp et så stort lån at dere ikke klarer å betale det etter babyen er født.. nei jeg skjønte heller ikke spm ditt????
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Foreldrepengene dekker inntil 6G (ca 400 000) og for de som har høyere lønn og har basert lånet sitt på det kan det bli en del mindre å rutte med hver måned. Jeg er så heldig å ha en tariffavtale hvor bedriften betaler full lønn selv om man tjener over 6G. Men det kan jo også tenkes her at anonym bare ønsket å provosere litt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå