Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ikke så veldig stort tema enda da lillesnupp legger seg rundt kl 21. Men det blir jo tidligere og tidligere til vi er nedi i rundt kl 19...

Dere som har erfaring; det er vel ikke så enkelt å dra på besøk eller dra ut overhodet for begge to/alle tre etter jobb etc? Samboer er som regel hjemme i 17-tiden også er det middag og brått er det leggetid for lillesnupp...

Blir det vi bruker helgene til da tenker jeg :o)

(Vet det var en lignende tråd her inne for ikke så altfor lenge siden, men finner den ikke igjen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis en vil holde på leggerutinen,bør jo være hjemme og få dem gjenomført,hvis ikke sklir de lett ut.Selvfølgelig er det noe spesielt,så går det jo for en gang eller to.

Tror også at barnet blir forvirret hvis en hele tiden klusser med leggetidene.

Det er bare slik det er,når en har valgt å få barn,så må en ofre noe,for det vidunderlige vi får.

Skrevet

det har jeg tenkt på også. lille legger seg rundt 20.. antagli tidligere når han begynner i barnehagen. blir i helgen hvertfall men hadde vært fint om det var tid til det i uka også..

jaja..vi finner ut det:p med tiden:p

Skrevet

Har ikke sagt er det er noe problem eller at jeg føler at vi gir slipp på noe, vi er stort sett hjemme på kvelden uansett vi :o)

Gode leggerutiner er gull verdt og vil ikke klusse med dem, jeg var bare litt nysgjerrig på hvordan folk gjorde det :o)

Skrevet

Mente ikke at du sa at det var noe problem eller at du føler du gir slipp på noe,det var bare en tanke som slo ned i meg og derfor skrev jeg det,siden det hadde med legging å gjøre tenkte jeg.

Skrevet

Vi er ikke strenge med leggetider nå i sommer, spesielt ikke når vi er på besøk, eller har besøk. Vår eldste på seks koser seg med friheten og lange dager. Det blir tidsnok fastlåste rutiner når skolen starter. Lillemann på syv uker sover når som helst og hvor som helst, men ønsker å gi han faste leggetider i sin egen seng når storesøster begynner på skolen.For oss passer det med legging kl. åtte når det er skole dagen etter.

Skrevet

Vi tar med pysj og tannbørste til begge barna når vi drar på besøk, de er 6 mnd. og 2 1/2 år. Han yngste blir stelt og lagt i vognen sin til vanlig leggetid. Han eldste får være opp til vi reiser hjem, ikke senere enn ca halv-ni i hvert fall i hverdagen. De sover begge i bilen hjem, og de sover videre i sengene sine når vi kommer hjem. Går fint for oss heldigvis.

Skrevet

Her er det mye delte meninger. Jeg syns ikke det trenger å være slik at man slutter å leve når man får barn. Så lenge man gjør ting på barnas premisser. Vi tar med vår lille snuppe på 7 mnd når vi drar på besøk. Leggerutinene følger vi selv om vi ikke er hjemme, og så legges hun i vognbagen til vanlig tid.det funker kjempefint. Hun er vant med dette siden vi har gjordt det helt fra starten, og hun sover akkurat like trygt og godt borte som hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...