Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg drømmer om at min kjære snart skal fri, og tenker litt på hvordan vi kunne fått til et fint bryllup. Forhåpentligvis ikke så fryktelig dyrt.. Men jeg lurer på om hvordan det er hvis vi velger å gifte oss i Italia, for eksempel. 1) Er det da naturlig at vi ber færre gjester/ de nærmeste? 2) Betaler vi for reisa og opphold for gjester? Evt. Ber vi dem finne sted å bo selv, osv. 3) De fleste vil vel kombinere dette med en ferie, er det da slitsomt å ha så mange å forholde seg til over flere dager? 4) Hva med gave, vil gjestene se på det som en gave at de kommer eller har det ikke noe å si for gaven vi evt. vil få? 5) Er det dyrere å arrangere et slikt bryllup? 6) Dere som har gjennomført utenlandsbryllup; Var dere fornøyd? Var gjestene fornøyd, eller følte de seg forplikta til å komme? 7) Hvor lang tid forberedelse trenger vi? Håper noen kan hjelpe meg litt, tusen takk i tilfelle..
rødhette* Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Vi skal gifte oss utenlands i september, men kan dessverre ikke hjelpe deg med spm dine. Grunnen til det er at vi skal reise nedover kun oss tre; min kjære, lillegutt og meg. Vi gifter oss utenlands fordi vi ønsker å gjøre det helt enkelt men likevel koselig, og ha en spesiell opplevelse og en spesiell dag. Og vi ønsker å gjøre det alene. Lykke til med planlegginga
Vekt 75 Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Jeg skal gifte meg i Thailand og gjestene som bare er den nærmeste familie betaler turen og oppholdet selv. Vi betaler bryllups middagen og drikken. familien ser på dette som en ferie også. da vi inviterte dem sa vi at vi forstår dersom de ikke kunne komme men alle sa ja. Før invitasjonen hadde jeg ikke noe forventning om at alle ville/kunne komme. Jeg forventer ingen gaver Vi skal bo på samme hotell, men jeg kommer nok ikke til å være sammen med dem hele tiden. Vi blir nok opptatt med forberedelsene til den store dagen. Vi synes ikke det blir dyrt med dette bryllupet. Da tenker jeg på selve sermonien og middagen. Men totalt sett kommer vi opp i ca 100 000 NOK. Da skal vi være i Thailand i 4 uker og det inkluderer fly t/r for 2 voksne og 3 barn hotell, mat, lommepenger, alle brude klærne til meg, brudgommen og barna, ringene og 4 dagers bryllupsreise på luksus hotell uten barn!! Vi forlovet oss i februar og nå er alt ordnet utenom klær til barna og brudgommen. Jeg har kjøpt kjole her hjemme
Cackleberry Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Hei, Vil bare advare om at dersom du kan tenke deg ambassadebryllup i Italia så må du planlegge dato laaaaang tid i forveien! Er veldig populært å gifte seg der, så må være tidlig ute. De har en bryllupskalender med oversikt over hvilke datoer som er tilgjengelig: http://www.amb-norvegia.it/Norsk/Vigsler/vigselskalender/calendar.htm Blir stort sett fullbooket på null komma niks tror jeg, så du bør nok følge med når de legger ut tilgjengelige datoer for 2008. Håper du snart får frieriet ditt!
@LilleMy@venter nr3 Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Vi skal gifte oss /samt ha dåp på grand canaria i julen, og har bare invitert nærmeste familie samt forlovere. Gjestene betaler for reise og opphold selv utenom at vi kommer til å betale for opphold til forloverne, da de skal bo hos oss i en fire roms leilighet i en uke. (at vi har tenkt å betale vet de ikke enda) Vi ønsker oss ikke gaver(utenom noe lite til dåpsbarnet), men at de heller kommer. Alle har takket ja til invitasjonen så vi blir rundt 30 gjester med stor og smått. Bryllupet/dåpen vil koste rundt 50-60 tusen med alt. Da dekkes overnatting på bryllupsnatten for alle gjestene, mat, drikke, klær, blomster, fotogaf, musikk osv. Et godt råd er å være tidlig ute med å bestille vielsestidspunkt, da det kan være fullbooket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå